فروش زمستانی در بلژیک در بحبوحه افزایش تورم و کاهش قدرت خرید، سقوط کرد

خرده فروشان گزارش داده اند که دوره محبوب فروش زمستانی، که در آن فروشگاه ها برای جذب مشتریان تخفیف های زیادی ارائه می دهند، امسال در بلژیک تا حد زیادی ناامید کننده بوده است.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط اتحادیه بی طرف مستقل ها (SNI) که نماینده 42000 کارآفرین در سراسر کشور است، کمتر از یک هفته تا پایان دوره فروش باقی مانده است، خرده فروشان از مشارکت احساس ناامیدی می کنند.

از هر 10 خرده‌فروش، هشت نفر گفتند که می‌ترسند فروش ژانویه امسال کمتر از سال گذشته باشد، و از هر 10 نفر چهار نفر می‌گویند که پس از تقریباً سه هفته تبلیغات، تنها 20 تا 40 درصد از مجموعه خود را فروخته‌اند.

در نتیجه، بسیاری از این خرده‌فروشان هنوز روی سهام بزرگی نشسته‌اند، که باید آن را پاک کنند تا هم خرید کنند و هم فضای کافی برای مجموعه تابستانی ایجاد کنند.

SNI در تحلیل خود نوشت: “فروش هنوز برای بسیاری از مردم مهم است، اما عجله زیادی که انتظار می رود به دلیل فضای بحران فعلی نیست.”

“بسیاری از مردم قبل از خرج کردن، دو بار فکر می کنند، فروش یا نه. سپس آب و هوای نسبتاً بدی که داشتیم را به آن اضافه کنید، که آنها را وادار می کند در خانه بمانند یا به مراکز خرید بروند اما به مراکز شهر نروند.

در نتیجه، SNI انتظار دارد که خرده‌فروشان مجبور به ارائه تخفیف‌های بزرگ‌تر برای پاکسازی موجودی خود برای فصل آینده شوند.

دومینیک میشل، رئیس فدراسیون تجارت و خدمات بلژیکی (Comeos) به RTL گفت: «این خیلی خوب پیش نمی‌رود – فاجعه هم نیست، اما باران باریده است و این مستقیماً مصرف‌کننده را سرد می‌کند».

ما در مقایسه با فروش قبلی دوره بسیار متوسطی خواهیم داشت. در زنجیره‌های بزرگ شاید کمتر جدی باشد، اما کندی وجود دارد که به دلیل آب و هوای بد و همچنین خرید آنلاین است – ما می‌دانیم که از زمان کووید انفجاری در خریدهای آنلاین رخ داده است.

علاوه بر این، برخی بلژیکی‌ها ممکن است نه به دلیل باران یا ترجیح خرید آنلاین، از پول خود عقب‌نشینی کنند، بلکه به این دلیل که در میان رکوردشکنی قبوض گرمایشی، تورم، شاخص‌سازی اجاره‌بها و رکود دستمزدها به دقت از پول خود محافظت می‌کنند. قدرت خرید.

علاوه بر این، بسیاری از خانواده‌ها هنوز با اثرات این بیماری همه‌گیر دست و پنجه نرم می‌کنند، در این مدت بسیاری از خانوارها شاهد ضررهای قابل توجهی در درآمد بودند.

میشل خاطرنشان کرد که بحران اقتصادی فعلی بر درآمد مشتریان و خرده‌فروشان تأثیر می‌گذارد و قیمت انرژی بر هزینه‌های اجرای ویترین فروشگاه‌ها تأثیر می‌گذارد.

همچنین زمانی که نوبت به دوره‌های فروش می‌رسد، ممکن است یک کاهش کلی در علاقه وجود داشته باشد. از آنجایی که تبلیغات آمریکایی مانند جمعه سیاه به اروپا راه پیدا کرده است، فروش دیگر آنقدر نادر نیست که توجه زیادی را جلب کند.

میشل گفت: «دکاندار تلاش می‌کند تا کسب‌وکار خود را زنده نگه دارد، تا مردم را وادار به مراجعه به او کند، بنابراین شاید تعداد کمی از تبلیغات بیش از حد یکی پس از دیگری انباشته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *