روسیه هر کاری برای بی ثبات کردن جوامع غربی انجام می دهد

آقای دی کرو تازه از سفر خود به لهستان، رومانی، اسلواکی و مولداوی بازگشته است. او در روزهای اخیر با رؤسای جمهور و نخست وزیران هر چهار کشور گفتگو کرد. نخست وزیر بلژیک مایل بود نشان دهد بلژیک آماده دفاع از مرزهای ناتو و اتحادیه اروپا است. او به VRT گفت: «این کشورها برای امنیت ما در مرز هستند. مرز بین رومانی و اوکراین هم مرز ماست. در سال‌های آینده – احتمالاً در دهه‌های آینده – از امنیت و رفاه خود در این مرز دفاع خواهیم کرد.

آقای دی کرو گفت که سفرش به او آموخت که نباید کورکورانه به مشکلات امروز روسیه در اوکراین خیره شویم. روسیه چشم انداز بلندمدتی دارد که هدف آن انجام هر کاری برای بی ثبات کردن جامعه غربی است.

این همان کاری است که آنها در اوکراین انجام می دهند و مشکلات امروز اینجاست. باید بپذیرید که این یک جنگ طولانی خواهد بود و توانایی ارتش روسیه برای ادامه مسیر تاثیر جدی بر اوکراین خواهد داشت.

آقای دی کرو معتقد است که سربازان بلژیکی که به تازگی به رومانی اعزام شده اند، تابستان امسال به چرخش در خواهند آمد و تعداد بیشتری بلژیکی جایگزین آنها خواهند شد. انتظار می رود ارتش بلژیک به عنوان بخشی از گروه نبرد جدید ناتو در رومانی فعال باشد. به شدت منتظر یک تصمیم هستیم.

آقای دی کرو همچنین جزئیات بیشتری در مورد حمایت بلژیک از اوکراین فاش کرد. بلژیک قبلاً در کنفرانس اهداکنندگان هفته گذشته 800 میلیون یورو متعهد شده بود. با توجه به کل وعده داده شده 10.1 میلیارد، این مبلغ قابل توجهی است.

حدود 85 میلیون یورو برای کمک های بشردوستانه از جمله کامیون ها برای انتقال کمک های اضطراری و همچنین بودجه کاری برای سازمان های ملل متحد از جمله برنامه جهانی غذا و آژانس پناهندگان سازمان ملل هزینه خواهد شد.

مبلغ زیادی نیز به پرداخت تامین اجتماعی در اینجا کمک خواهد کرد. زمانی که پناهندگان اوکراینی به بلژیک می آیند، تحت دستورالعمل حفاظت موقت قرار می گیرند.
آنها به تامین اجتماعی بلژیکی از جمله حداقل مزایای معیشتی دسترسی دارند. این همان چیزی است که پول برای آن مصرف خواهد شد.

“این رقم بزرگی است، اما سهم شیر به نفع پناهندگان اوکراینی در بلژیک استفاده خواهد شد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *