ریاست جمهوری 2022: آخرین نظرسنجی ها در مورد نتایج دور دوم بین مارین لوپن و امانوئل مکرون چه می گویند

چه کسی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه پیروز خواهد شد؟ این سوال در حال حاضر بر لبان همه است. اگر برای دریافت پاسخ قطعی باید تا یکشنبه منتظر بمانیم، آخرین نظرسنجی منتشر شده در این جمعه، 22 آوریل، اولین نگاهی به نتیجه احتمالی این انتخابات دارد. امانوئل مکرون یا مارین لوپن؟ در اینجا نتایج آخرین نظرسنجی ها آمده است.

نظرسنجی Ipsos-Sopra Steria برای “لوموند”: ماکرون مورد علاقه اما لوپن در سطح بالایی قرار دارد.

بر اساس آخرین نظرسنجی، امانوئل ماکرون با 56.5 درصد از دور دوم رأی‌گیری، یکشنبه 24 آوریل، در صدر آراء قرار دارد. نامزد راست افراطی 43.5 درصد را به دست خواهد آورد. 12129 نفر که به روش سهمیه بندی انتخاب شده بودند در 22 فروردین مصاحبه شدند. بنابراین باید در نظر گرفت که مناظره بین دو دور از آن زمان آغاز شده است. حاشیه خطا به اضافه یا منهای 1.1 امتیاز تخمین زده می شود.

نظرسنجی Elabe برای BFMTV، L’Express و SFR: مکرون پیشرفت کرد، لوپن عقب نشینی کرد

بر اساس نظرسنجی Elabe برای BFMTV، L’Express و SFR، ماکرون یک امتیاز در قصد رای دادن به دست آورد. بنابراین، رئیس‌جمهور فرانسه 55.5 درصد از نیت رأی‌گیری را به دست آورد، در مقابل 44.5 درصد برای مارین لوپن (1- امتیاز، در مقایسه با نظرسنجی قبلی Elabe). موسسه نظرسنجی با BFMTV تخمین می زند: “به نظر می رسد پایان کارزار و مناظره بین دو دور بیشتر به نفع امانوئل ماکرون است که از گزارش های رای بهتر سود می برد.” حاشیه خطا حدود 3 امتیاز است.

نظرسنجی Ifop-Fiducial برای Paris Match، LCI و Sud Radio: مکرون اندکی از موضع خود عقب نشینی کرد

بر اساس نظرسنجی Ifop-Fiducial برای Paris Match، LCI و Sud Radio که عصر امروز جمعه منتشر شد، امانوئل مکرون اندکی نسبت به نتایج روز گذشته کاهش یافته است. بنابراین او 55 درصد از نیت های رای (-0.5 درصد نسبت به 21 آوریل) را در مقابل 45 درصد برای مارین لوپن (+0.5 درصد) به دست آورد.

طبق نظرسنجی همین موسسه نظرسنجی، روز پس از دور اول، تنها 5 امتیاز دو رقیب را از هم جدا کرد (52.5 درصد برای مکرون، 47.5 درصد برای لوپن).

نظرسنجی Ipsos-Sopra Steria برای Le Parisien و Franceinfo: مستأجر فعلی الیزه از نامزد رالی ملی فاصله می گیرد

امانوئل ماکرون شکاف خود را با مارین لوپن در نظرسنجی Ipsos-Sopra Steria برای Le Parisien و Franceinfo که عصر امروز جمعه منتشر شد، افزایش داد. رئیس دولت 57 درصد از نیت های رأی گیری را به دست آورد، در مقابل 43 درصد برای دختر ژان ماری لوپن (حاشیه خطای مثبت یا منفی 3.3 امتیاز). بنابراین در حال حاضر 14 امتیاز رئیس جمهور را از رقیبش جدا می کند، در مقابل 14 امتیاز در روز پنجشنبه. بنابراین او توانست از کاندیدای RN پیشی بگیرد، زیرا طبق همین نظرسنجی در عصر دور اول این فاصله تنها 8 امتیاز بود.

نظرسنجی OpinionWay-Kéa Partners برای Les Echos: رئیس جمهور فرانسه یک امتیاز کسب می کند

در نظرسنجی OpinionWay-Kéa Partners برای Les Echos که این جمعه منتشر شد، امانوئل ماکرون از مارین لوپن برتری خوبی دارد. بنابراین، مستأجر فعلی الیزه از 57 درصد نیت رأی (+1 امتیاز نسبت به نتایج نظرسنجی قبلی) در مقابل 43 درصد برای مارین لوپن بهره می برد. توجه داشته باشید که حاشیه عدم قطعیت 2.3 امتیاز است. همانطور که این نظرسنجی اشاره می کند، این اولین باری است که رئیس جمهور مستعفی از اواخر ماه مارس تا این حد درصد آرا را به دست آورده است.

همچنان بر اساس همین نظرسنجی میزان مشارکت در دور دوم به 72 درصد و سهم آرای سفید و باطل به 13 درصد خواهد رسید.

نظرسنجی Odoxa-Mascaret برای L’Obs: ماکرون پیشتاز است، اما فاصله در حال کاهش است

نظرسنجی Odoxa-Mascaret برای L’Obs نشان می دهد که فاصله کمی بین امانوئل مکرون و مارین لوپن وجود دارد. نظرسنجی که عصر امروز پنجشنبه رونمایی شد، رئیس‌جمهور کنونی فرانسه را در راس آراء (53 درصد) قرار می‌دهد. مارین لوپن 47 درصد آرا را به دست آورد (حاشیه خطا 2.5 امتیاز). موسسه نظرسنجی نتیجه می گیرد: “در نهایت دور دوم بسیار فشرده در حال ظهور است.” رئیس Odoxa تاکید می کند که وضعیت چقدر نگران کننده است. این امتیاز دیگر به هیچ وجه با امتیاز معمول یک رئیس جمهور سوسیال دموکرات در برابر حریفی از راست افراطی مطابقت ندارد، بلکه با امتیاز کلاسیک بین دو رقیب معمول در دور دوم مانند اولاند-سارکوزی، سارکوزی-رویال مطابقت دارد. …»، Gaël Sliman، با L’Obs، یادداشت می کند.

همه نتایج دور دوم را قبل از ساعت 8 بعد از ظهر امروز یکشنبه در DH.be مشاهده کنید

DH نتایج و نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری را به صورت لحظه ای به اطلاع شما می رساند. در واقع، روزنامه های بلژیکی می توانند روندها را قبل از رسانه های فرانسوی منتشر کنند، که نمی توانند قبل از ساعت 8 شب هیچ رقمی ارائه دهند. به همین دلیل است که همه روزنامه نگاران ما به شما امکان دسترسی به اطلاعات باکیفیت را در طول کل انتخابات و، به ویژه، در طول رای گیری یکشنبه 24 آوریل از دفاتر ما در بلژیک در بروکسل خواهند داد. چگونه می توان تمام اخبار، آخرین نظرسنجی ها و نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2022 را به صورت زنده از DH دریافت کرد؟

در 24 آوریل، DH به عنوان یک روزنامه بلژیکی به شما امکان دسترسی زنده به تمام نتایج و نظرسنجی های دور دوم را می دهد. برای دریافت سریع اعداد، توصیه می کنیم موارد زیر را دنبال کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *