زنان کشی به طور رسمی در قوانین بلژیک به رسمیت شناخته می شود

به گفته وزیر امور برابری جنسیتی، بلژیک تصمیم گرفته است که رسماً زنان کشی یا قتل زنان به دلایل جنسیتی را به عنوان جرم جداگانه خود تحت قتل عام به رسمیت بشناسد.

زنان کشی که گاهی اوقات زنان کشی نامیده می شود، اغلب با خشونت خانگی همراه است. اما زن کشی به طور خاص به قتل اشاره دارد.

وزیر سارا شلیتز (اکولو) اعلام کرد که دولت فدرال پیش نویس قانون چارچوبی را برای اندازه گیری این جرم به تصویب رسانده است.

بر اساس بیانیه ای، قوانین آتی یک تعریف رسمی، امکان جمع آوری داده های آماری، بهبود حقوق و حمایت از قربانیان و آموزش پلیس و قضات را فراهم می کند.

شلیتز گفت: “این قانون در مورد پیشگیری و مبارزه با زنان کشی، قتل بر اساس جنسیت و خشونت های پیش از آن اولین بار در اروپا است.” ، همراه با دوازده کشور آمریکای لاتین.

لایحه بلژیک بین انواع مختلفی از این نوع جرایم تمایز قائل شده است: صمیمی (ارتکابی توسط یک همراه زن)، غیر محرمانه (زنی در یک حلقه فحشا)، غیر مستقیم (در نتیجه سقط جنین اجباری یا ختنه زنان) و جنسیت. قتل مبتنی بر

همچنین به اشکال مختلف خشونتی که می تواند مقدم بر این نوع قتل باشد، مانند خشونت جنسی، خشونت روانی و کنترل اجباری اشاره می کند و حقوق ویژه ای را برای قربانیان اقدام به زن کشی نام می برد.

اینها شامل حق مصاحبه توسط یکی از اعضای نیروی پلیس با جنسیت مورد علاقه خود، حق پذیرش در اتاقی مناسب که حریم خصوصی و اختیار لازم را ارائه می دهد، حق تعامل با یک افسر پلیس آموزش دیده در زمینه جنسیت است. خشونت و حق دریافت اطلاعات در مورد اقدامات حفاظتی موجود.

این متن همچنین برای انتشار گزارشی سالانه در مورد این موضوع پیش بینی کرده است که شامل آمار و همچنین مشخصات کلی قربانیان و مجرمان خواهد بود.

به منظور شناسایی وسعت مشکل و ویژگی های آن، متن گزارشی سالانه حاوی آمار اصلی، ویژگی های قربانیان، مرتکبین و رابطه بین قربانی و مجرم منتشر می کند.

تا پیش از این، انجمن های فمینیستی در بلژیک با استفاده از وبلاگ StopFeminicide، وظیفه ثبت زنان کشی را بر عهده داشتند.

بر اساس برآورد آنها، حداقل 19 زن کشی تنها در سال جاری در بلژیک اتفاق افتاده است که نوزدهمین مورد هفته گذشته بود که یک زن 23 ساله اسپانیایی با ضربات چاقو در آپارتمانی در خیابان میدی در بروکسل پیدا شد. شریک زندگی سابق دستگیر شد

طبق آمار StopFemiicide، حداقل 22 زن کشی در سال 2021، 27 مورد در سال 2020، 24 مورد در سال 2019، 39 مورد در سال 2018 و 43 مورد در سال 2017 وجود داشته است که در مجموع حداقل 174 قتل در شش سال گذشته بوده است.

افرادی که با خشونت خانگی روبرو هستند می توانند برای کمک با شماره تلفن 0800 30 030 تماس بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *