پیوند فلور روده: “این کمی شبیه جزیره وسوسه است!”

تخمین زده می شود که صد میلیارد باکتری در روده شما زندگی می کنند. آنها برای سلامتی شما مهم هستند اما مشکلات فلور روده می تواند منجر به لیست کاملی از مشکلات سلامتی شود.

فلور روده همچنین می تواند بر نحوه عملکرد مغز شما تأثیر بگذارد و تا حدی بر رفتار شما تأثیر بگذارد.

به عنوان بخشی از تحقیقات خود، دانشمندان فلور روده را از موش‌های مستعد اضطراب به موش‌های عادی پیوند زدند و این باعث شد که موش‌های عادی مضطرب‌تر شوند. پروفسور Lukas Van Oudenhove از دانشگاه لوون می گوید که دانشمندان سپس یک قدم جلوتر از پیوند فلور روده از افراد مضطرب و افراد متعادل به موش ها رفتند. موش هایی که فلور روده را از انسان های مضطرب دریافت کردند، خودشان مضطرب شدند، در حالی که برای موش های دیگر این اتفاق نیفتاد.

پروفسور Van Oudenhove می گوید: «به نظر می رسد ویژگی های روانی را می توان با استفاده از فلور روده پیوند زد.

متأسفانه، ملاحظات اخلاقی از پیوند فلور روده انسان از یک فرد مضطرب به یک انسان غیر مضطرب جلوگیری می کند تا ببیند چه اتفاقی می افتد.

پروفسور Van Oudenhove می گوید: مطالعاتی که در مورد پیوند فلور روده از افراد سالم به افراد مبتلا به شکایات روانی انجام می شود، معمولاً تأثیر مثبت موقتی بر سلامت روانی نشان می دهد.

متأسفانه بیماران به دلیل بازگشت علائم بهبودی پیدا نکردند.

ماری جوسنز از دانشگاه گنت می گوید که اثرات دراز مدت هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

دانشمندان بر این باورند که در آینده پیوند فلور روده به عنوان یک درمان اضافی برای درمان بیماران مبتلا به شکایات روانی مورد استفاده قرار می گیرد، اما ماری جوسنز هشدار می دهد: «شما هرگز مطمئن نیستید که چه چیزی را پیوند خواهید زد. همانطور که می دانیم شما می توانید همزمان خطر ابتلا به دیابت، سرطان روده یا پارکینسون را نیز افزایش دهید.

فیلسوف کریستین هنس از دانشگاه آنتورپ دوست دارد این مقایسه را با جزیره وسوسه انجام دهد: «مردم شرکت می کنند، اما به طور کامل متوجه عواقب آن نیستند.
ممکن است بعد از آن فرد دیگری باشید. پیش بینی آن بسیار سخت است.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *