زندگی در مسیر سریع: The Bulletin در کنار مسیر در اسپا-Francorchamps قرار می گیرد

مکانیک ها در حال آماده شدن هستند، رانندگان به نمایشگرهایی که مسابقه مسابقه را به نمایش می گذارند خیره شده اند و تکنسین های لباس سرهنگ در حال آماده سازی گاراژ برای پیست استاپ بعدی ماشین خود هستند.

این اقدام پشت صحنه مسابقات جهانی استقامت (WEC) در Spa-Francorchamps، پیست مسابقه افسانه ای بلژیک است. با شیکین های مو بلند و ارتفاعات معده آور، به عنوان ترن هوایی آردن شناخته می شود.

WEC ها مسابقات TotalEnergies 6 Hours از سه کلاس تشکیل شده است، بنابراین انواع مدل‌های پرسرعت در اطراف مدار 7 کیلومتری ویز می‌شوند. با رقابت تیم های سازنده در کنار افراد شخصی، این خودروها شاهکارهای مهندسی و رانندگان آنها از با استعدادترین در این ورزش هستند.

بولتن توسط United Autosports، یکی از شرکت‌های بزرگ موتوراسپورت بریتانیا که در رده Le Mans Prototype 2 رقابت می‌کند، دعوت شده است. در حال حاضر در مسابقات قهرمانی جهانی بسیار رقابتی که در کنار لمانز در فرانسه برای صدمین مسابقه 24 ساعته در 10 و 11 ژوئن برگزار می شود، رهبری می کند.

اسپا-Francorchamps

در همین حال، دو اتومبیل ORECA 07 شرکت United Autosports مستقر در یورکشایر، شماره 22 و 23 – هر کدام با یک تیم راننده سه نفره – در جلسات تمرینی در اسپا شرکت می کنند. فرصت برای تاکتیک‌های تنظیم دقیق و مهارت‌های فنی، یک عملیات خوب است. خدمه وارد عمل می شوند که هر ماشین در چاله قرار می گیرد. انبوهی از دستورالعمل‌های مدیرانی که روبروی دیوار گود قرار گرفته‌اند از طریق هدست‌های تیم پخش می‌شود.

برای تعویض لاستیک آماده شوید، دستور آرام می رسد. بلافاصله، یک دسته از چرخ‌ها در موقعیت خود قرار می‌گیرند، قبل از اینکه دستور العملی دیگر درخواست را لغو کند و تأیید کند که تیم به لکه‌ها پایبند است.

این مدار اسپا است که به شهرت خود به عنوان ناپایدار آب و هوا ادامه می دهد. آب و هوای غیرقابل پیش‌بینی بدنه آن به این معنی است که اتومبیل‌ها می‌توانند دور را در خشک شروع کنند، تا نیمه خیس شوند و در خشکی دوباره مسیر را به پایان برسانند. انتخاب لاستیک مناسب یا تماس استراتژی ضروری است.

اسپا-Francorchamps

توقف خودروی ایمنی فرصتی برای تمرین تعویض لاستیک و راننده به ارمغان می آورد. این یک رقص به خوبی تمرین شده است زیرا مکانیک ها در اطراف وسایل نقلیه می رقصند، تفنگ چرخ پنوماتیک در دست یا لاستیک ها بدون زحمت تعویض می شوند.

با توجه به قوانین سختگیرانه، اتومبیل های رقیب از نظر عملکرد مشابه هستند، بنابراین توانایی رانندگان، عملکرد پیست استاپ و مدیریت سوخت، تفاوت را در یک مسابقه ایجاد می کند. اسکارلت ویتل، مدیر بازاریابی یونایتد، می گوید: «حاشیه ها بسیار کم است.

در یک رویداد 24 ساعته، چالش‌های استراتژیک متفاوتی در مقایسه با فرمول 1 وجود دارد. ویتل می‌گوید: «به‌علاوه آب‌وهوا، چالش ترافیک است. “شما می توانید با خودرویی که حتی در کلاس شما نیست از مسابقه خارج شوید، بنابراین یک عنصر شانس نیز وجود دارد.”

اسپا-Francorchamps

به هر خودرو یک مهندس و مکانیک اختصاص داده شده است که توسط یک مدیر فنی نظارت می شود. مخفی شده در یک منطقه چادری در پشت گاراژها، سیستم ها و مهندسین عملکرد اعداد را برای نتایج بهینه به هم می ریزند.

مقررات WEC به رانندگان، در حداقل و حداکثر زمان‌هایی که می‌توانند مسابقه دهند، و سطح تجربه آنها تعمیم می‌یابد.

راننده فعلی با رتبه نقره ای در ماشین شماره 23، جاش پیرسون ستاره 17 ساله از ایالات متحده است (تصویر زیر). او پس از پرش به اولین کارت کارت خود در دو سالگی، در سال 2022 به عنوان جوان ترین راننده مسابقات 24 ساعته لمان تاریخ ساز شد.

جاش پیرسون

آزمایش مهارت‌های او در پیست اسپا-فرانکورشامپ، آرزویی بود که او در سال گذشته به آن دست یافت. احساسی بود. اولین بار که آن را راه زدم اشک ریختم. او در مورد گوشه افسانه‌ای این مسیر می‌گوید، برداشتن اولین قدم‌ها در Raidillon de l’Eau Rouge کاملاً جادویی بود.

پیرسون می‌گوید با 19 پیچ و ارتفاعات تند مسیر، دور زدن دور هم بسیار سخت است. «یک اشتباه ممکن است به قیمت شما تمام شود. وقتی یک دور در محدوده دو دقیقه دارید، ثابت ماندن سخت است و به طور کلی مسیر بسیار دشوار است.»

رانندگی در باران در طول جلسه تمرین یک چالش جدید بود. او می گوید: «من کاملاً آن را دوست داشتم، چیز خاصی بود. من امروز صبح پریدم و آنها مرا مستقیماً بیرون انداختند. دو سه دور اول کمی ناقص بود، با برف پاک کن های کامل شیشه جلو، اما به آرامی جمع شد. ممنون از تیم که به من اعتماد کرد و این تجربه را به من داد.”

اسپا-Francorchamps

اسپا همچنین الهام بخش پیرسون است، زیرا او را به یاد خانه می اندازد. “من عاشق جو اینجا هستم. در اورگان، مناظر و آب و هوای بسیار مشابهی داریم. این مکان بسیار آشناست، بنابراین مطمئناً این مکان یکی از مکان های مورد علاقه من است.»

تعامل با رانندگان یک جذابیت بزرگ برای عموم مردم است که از یک روز بیرون از چالش استقامت لذت می برند. پس از استراحت ناهار، موسیقی پخش می‌شود و طرفداران برای جمع‌آوری امضا و گرفتن سلفی با تیم‌های مورد علاقه‌شان در چاله‌ها جمع می‌شوند.

آیرون دیمز

یکی از اصطبل های مسابقه ای که توجهات را فراتر از تابش خیره کننده لامبورگینی های صورتی تندش جلب می کند، Iron Dames است.تصویر شده است). اولین تیم کاملاً زن در مسابقات استقامتی که در رده LMGTE Am رقابت می‌کند، مسیری را در ورزش سنتی مردانه ایجاد می‌کند.

اجراهای چهار راننده زن به همان اندازه که آدامس حباب دار آنهاست، سرگردان است. ویتل به عنوان یکی از تنها دو عضو زن تیم United Autosports در اسپا، به همان اندازه مشتاق حضور آنها است.

یونایتد اتو اسپورت در اسپا

بعد از United Autosports (تصویر شده است) رتبه دوم را برای خودروی شماره 23 خود و تعداد مهمی از امتیازات با P5 برای شماره 22 کسب کرده است، اکنون تمرکز روی 24 ساعت لمانز است. این مسابقه که بزرگترین مسابقه اتومبیلرانی اسپورت در جهان است، آزمون استقامت نهایی برای تیم ها است.

در همین حال، Spa-Francorchamps یک فصل مسابقات مسابقه ای در پیش دارد، در کنار گرندپری بلژیک از 28 تا 30 ژوئیه. در این مدار چیزهای بیشتری از سیرک فرمول 1 با اکتان بالا وجود دارد. پیست مسابقه آردن با بوی بی‌نظیر بنزین و لاستیک داغ، و صدای تقریباً کرکننده موتورهای دور در میان تپه‌های جنگلی کاج، نوید یک تجربه بی‌نظیر بلژیکی را می‌دهد.

عکس ها: ©United Autosports; آیرون دیمز ©لامبورگینی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *