1400 نفر در لیست انتظار برای یک قطعه باغ در بروکسل

حدود 1400 نفر در لیست انتظار برای دسترسی به یک قطعه باغ در بروکسل هستند – زیرا تقاضا برای فضای سبز به طور مداوم از عرضه بیشتر است.

بروز گزارش می دهد که فرا رسیدن بهار و هوای آفتابی بسیاری از خانواده ها را در پایتخت بلژیک وادار کرده است که به دنبال فضای باز باشند، اما فضاهای باغ اجتماعی در شهر محدود است.

تنها 14 بخش از چنین زمینی وجود دارد که توسط محیط زیست بروکسل مدیریت می شود.

یکی از ساکنان با دسترسی به یک طرح به بروز گفت: «من برای کاهش استرس به اینجا آمده‌ام، این مرا آرام می‌کند.

وقتی باغبانی می کنم به هیچ چیز فکر نمی کنم. دلیل دومی که من این کار را انجام می دهم دلایل اقتصادی است. سبزیجات اخیراً بسیار گران شده اند، بنابراین اگر بتوانم مقداری از آن را در اینجا برداشت کنم، چیز خوبی است.

دسترسی همه به چنین مهلتی یکسان نیست: محیط زیست بروکسل گفت که این توطئه ها تقاضای زیادی دارند.

پاسکال هورمن، سخنگوی این سازمان توضیح داد: «همه‌گیری کرونا باعث افزایش زیادی در برنامه‌ها شد.

از سال 2020، تعداد خانواده های در لیست انتظار از 300 نفر به حدود 1400 نفر افزایش یافته است.

هورمن گفت سایر شهرهای بلژیک مانند گنت شاهد افزایش مشابه هستند.

یکی از ساکنان بروکسل بیش از هفت سال در لیست انتظار بود تا اینکه سرانجام به یک باغ کوچک در مرز جت و گانشورن دسترسی پیدا کرد. برخی دیگر دست از کار کشیده اند و امیدوارند در نهایت بتوانند به مکانی نقل مکان کنند که فضای بیرونی دارد.

یکی از ساکنان گفت: «در طول همه‌گیری، می‌خواستم با طبیعت مشغول باشم، در فضای باز باشم و سبز کردن شهر نیز برایم مهم است.

اما پس از ثبت نام برای یک قطعه زمین در باغ شهر، این شهروند گفت: «به زودی متوجه شدم که با صدها نفر دیگر در لیست انتظار قرار گرفتم. دسترسی به زمین در شهر بسیار دشوار است و در واقع به طور کلی دموکراتیک نیست. برای اینکه بتوانم همچنان درگیر اشتیاقم باشم، شروع به جستجوی جایگزین کردم.»

آنها اکنون برای یک پروژه کشاورزی شهری که توسط سازمان غیرانتفاعی Groot Eiland در مولنبک اداره می شود، داوطلب می شوند و گاهی اوقات در مزرعه Chant des Cailles در واترمال-بویتسفورت کمک می کنند.

این ساکن گفت: «ابتکارات زیادی در بروکسل برای مشارکت در باغبانی وجود دارد، اما داشتن یک قطعه زمین برای خودتان تقریباً غیرممکن است.

به غیر از آنهایی که توسط محیط زیست بروکسل اداره می شود، تقریباً هر کمون در پایتخت دارای زمین های باغی است – و لیست انتظار خود را.

محیط زیست بروکسل نکاتی را برای باغبانی خلاقانه در خانه هایی ارائه می دهد که انجام این کار همیشه آسان نیست.

یکی از سخنگویان گفت: «ما همچنین در حال حاضر اقداماتی را برای کمک به مردم سریعتر انجام می دهیم، مانند تقسیم قطعات به قطعات کوچکتر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *