سالمونلا در سایت تولیدکننده شکلات بری کالباوت در فلاندر یافت شد

به گزارش RTBF، سایت سازنده شکلات بلژیکی-سوئیسی بری کالباوت در ویزه، در استان فلاندر شرقی، پس از شناسایی وجود سالمونلا در یک دسته تولیدی، به طور خود به خود تولید در کارخانه خود را تعطیل کرد. تمامی شکلات تخته هایی که بعد از شنبه 25 خرداد تولید شده اند در محل مسدود و ایزوله شده اند.

بازرسان AFSCA، آژانس فدرال برای ایمنی زنجیره غذایی، روز پنجشنبه وارد سایت Barry Callebaut شدند.

سخنگوی Barry Callebaut تأیید می کند: “روز دوشنبه، زمانی که ما یک نمونه مثبت از سالمونلا را کشف کردیم، تصمیم گرفتیم که مستقیماً به مشتریان خود اطلاع دهیم و همچنین به AFSCA برای همکاری با آنها اطلاع دهیم. ما بلافاصله محصولات را در سایت خود مسدود و ایزوله کردیم و سپس آنها را جدا کردیم. زمانی که از طریق این بررسی‌ها مشخص شد که موضوع لسیتین است، ماده‌ای که در تمام محصولات شکلات‌سازی اینجا در کارخانه استفاده می‌شود، ما می‌دانستیم که کارخانه باید تعطیل شود.» لسیتین یک لیپید است که به عنوان یک عامل اتصال به تولید شکلات اضافه می شود.

بنابراین تولید شکلات در سایت Wieze تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در می آید. این شرکت همچنین با مشتریان خود تماس گرفته است تا محصولات به بازار ارسال نشود.

Barry Callebaut می گوید که تحقیقات را برای تعیین علل این حادثه هدایت می کند و AFSCA را در جریان قرار می دهد. این شرکت گفت: پس از مشخص شدن علل، “خطوط تولید قبل از از سرگیری فرآیند تولید تمیز و ضدعفونی می شوند.”

این حادثه یادآور رسوایی بهداشتی است که برخی از محصولات برند Kinder متعلق به گروه Ferrero را تحت تأثیر قرار داده بود. کارخانه Ferrero در آرلون، که در میان افراد آسیب دیده بود، تأییدیه مشروط AFSCA را دریافت کرد و باید تولید شکلات های خود را در اوایل جولای از سر بگیرد.

این اقدام برای بسته شدن Barry Callebaut بدون عواقب نخواهد بود، اما این شرکت اقدامات سریعی را برای اطمینان از ایمنی انجام داد.

سخنگو گفت: “Callebaut رهبر جهان در تولید کاکائو و شکلات است.” و تولید Wieze بخش بسیار مهمی از این حجم است. بنابراین بله واقعاً، ما به ویژه تحت تأثیر قرار گرفته ایم. در سطح بلژیک، 73 مشتری ما به طور بالقوه نگران هستند.

به گفته AFSCA، سالمونلا یک باکتری است که به راحتی در شکلات یافت می شود، زیرا حاوی مقدار زیادی چربی و قند است. سخنگوی آژانس گفت: “سالمونلا یک باکتری طبیعی است که در محیط زیست ما یافت می شود. می توان آن را در انواع خاصی از محصولات مانند شکلات، شیرخشک، غلات یافت که همگی محصولاتی هستند که قند و چربی بالایی دارند. محتوا و فعالیت کم آب. بنابراین، این نوع محصولات حساس‌تر هستند که در آنها این نوع باکتری را راحت‌تر می‌یابیم.»

سالمونلوز بیماری ناشی از تماس با سالمونلا است. این بیماری می‌تواند تأثیرات متغیری بر سلامتی داشته باشد: “سالمونلوز در افراد سالم علائمی کاملاً نزدیک به گاستروانتریت دارد. گاهی اوقات علائم آنقدر خفیف می‌شوند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند. برای افرادی که ایمنی پایینی دارند می‌تواند کمی خطرناک‌تر باشد. یا کودکان بسیار خردسال، افراد مسن و زنان باردار در این موارد می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد.

بنابراین در حال حاضر همه چیز برای جلوگیری از آلوده شدن افراد انجام می شود. محصولات مسدود و ایزوله شده اند و به مشتریان Callebaut اطلاع داده می شود تا هیچ محصول آلوده به فروش نرسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *