در بروکسل، سه قرار از پنج قرار به دلیل عدم رعایت قوانین زبان به حالت تعلیق درآمد: “وضعیت در سطح مقامات محلی در بروکسل همچنان بسیار مشکل ساز است.”

تقریباً سه مورد از پنج انتصاب در ادارات شهرداری و CPAS سال گذشته توسط معاون فرماندار منطقه اداری بروکسل-پایتخت به حالت تعلیق درآمد. این دومی مسئول بررسی اینکه آیا تصمیمات مقامات محلی، از نظر استخدام و انتصاب کارکنان، مطابق با قانون استفاده از زبان ها در امور اداری است یا خیر.

این نسبت انتصاب های معلق از سال 2017 نسبتاً ثابت بوده است، اما معاون استاندار را کمتر نگران نمی کند. جوزف اوستین در گزارش سالانه خود می گوید: “وضعیت در سطح مقامات محلی در بروکسل همچنان بسیار مشکل ساز است.” از 3515 تصمیمی که توسط شهرداری ها و CPAS به خدمات آن ارسال شده بود، 2100 تصمیم به دلیل مغایرت با قوانین زبان به حالت تعلیق درآمد.

معاون فرماندار یادآور می شود که مقامات محلی نیز باید اطمینان حاصل کنند که خدمات دو زبانه را به مردم ارائه می دهند. او با کمی شگفتی اشاره می کند که گاهی اوقات در طول توسعه یک برنامه رایانه ای جدید برای پردازش فایل های خاص است که طراحان به اندازه کافی به استفاده از زبان ها توجه نکرده اند.

معاون فرماندار همچنین خدمات عمومی فدرال و منطقه ای و شرکت های فعال در پایتخت را برجسته می کند. “هنگام توسعه پلتفرم‌های آنلاین و سایر کانال‌های ارتباطی دیجیتال یا خودکار، خدمات عمومی و مشاغل فدرال باید از ابتدا به دوزبانگی کامل خدمات خود در بروکسل توجه کنند، که – طبق شکایات مکرر – هنوز به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است. “

ارقام موجود در این گزارش و تعداد فزاینده شکایات نشان می‌دهد که قانون و حقوق شهروندان (در زمینه‌های زبانی) همچنان در سطح وسیعی نه تنها در مقامات محلی، بلکه در خدمات عمومی و مشاغل منطقه‌ای و فدرال نقض می‌شود.“، او نتیجه می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *