سالن کنسرت نامور: برنامه جاه طلبانه شامل موسیقی کلاسیک، جهانی، جاز و خانوادگی است

سالن کنسرت نامور برای فصل دوم خود با 49 کنسرت برنامه ریزی شده برای سال های 2023-2024 آرزوی جذب مخاطبان بیشتری را دارد.

پس از یک فصل افتتاحیه که حول محور افتتاحیه قطب موسیقی معتبر Grand Manège متمرکز شده است، هدف ارائه رپرتوارهای غیرمعمول و نامتعارف و همچنین کلاسیک های آشنا است.

سالن کنسرت جدید 750 صندلی دارای آکوستیک عالی است و تاکنون میزبان حداقل 12 موسیقی ضبط شده بوده است. این مرکز که توسط مرکز هنرهای آوازی و موسیقی باستانی (CAV&MA) مدیریت می‌شود، شهر والون را به صحنه موسیقی بین‌المللی سوق می‌دهد و از بهترین ارکسترها و گروه‌های موسیقی از سراسر جهان استقبال می‌کند.

کارگردان ژان ماری مارشال تشخیص می‌دهد که مجموعه موسیقی، با محوریت موسیقی کلاسیک آکوستیک، نیاز به افزایش حضور دارد. اما او همچنان خوشبین است که فصل آینده افق دید مخاطبان را گسترده تر خواهد کرد و آنها را با طیفی از هنرمندان برجسته موسیقی آشنا خواهد کرد.

در 19 سپتامبر با ارکستر موسیقی باروک بین المللی Clematis Ensemble با اجرای آثاری از Dietrich Buxtehude و Andreas Hammerschmidt که از متون وابسته به عشق شهوانی Cantique des Cantiques الهام گرفته شده است، افتتاح می شود.

سوپرانو ساندرین پیاو در 28 سپتامبر برخی از قهرمانان تراژیک هندل و جادوگران مسحور کننده را تجسم می بخشد و گروه Les Paladins به سرپرستی ژروم کورئاس به آنها ملحق می شوند.

گراند مانژ میزبان گروه کر مجلسی نامور، گروه سرشناس جهانی به رهبری رهبر ارکستر آرژانتینی لئوناردو گارسیا آلارکون است.تصویر شده است). در ۴ اکتبر، رکوئیم باشکوه موتزارت را با ارکستر دو کنسرت د لا لوژ به سرپرستی جولین شووین اجرا می‌کند. تکنوازان برتر پرواز برای این شب ویژه به آنها می پیوندند.

شعبده باز موسیقی آلارکون با کنسرتی به آهنگساز برجسته دوره رنسانس نامور ژاک آرکادلت در 6 اکتبر برمی گردد. همراه با انتشار دومین دیسک متت ها و مادریگال ها توسط Arcadelt است. گروه کر مجلسی نامور، با سوپرانو ماریانا فلورس در میان نوازندگان، صحنه را با Capella Mediterranea به اشتراک می گذارد.

یکی دیگر از رویدادهای مهم برای پاییز، مجموعه ای از کنسرت ها به اضافه یک نمایشگاه پیرامون کشف Antiphonaire of Salzinnes، نسخه خطی گروه کر اواسط قرن شانزدهم، حاوی متن و موسیقی مذهبی برای دفتر الهی است. این بنا که از صومعه سابق سالزین در نامور سرچشمه می گیرد، در قرن نوزدهم راه خود را به کانادا پیدا کرد و برای این مناسبت خاص به پایتخت والون بازمی گردد. گروه کر Psallentes بخش‌های مختلفی از کار را اجرا می‌کند، از جمله آوازهای گریگوری و یک آهنگ جدید معاصر از لیندا کاتلین اسمیت آمریکایی در سالن کنسرت (8 اکتبر)، صومعه Malonne (1 دسامبر) و Eglise Saint-Joseph (4 فوریه)، همه توسط هنریک واندن آبیل کارگردانی شده است.

Musique Royale des Guides با یادآوری هویت سابق ارتش گراند مانژ به عنوان یک پادگان سواره نظام، برنامه‌ای پر جنب و جوش از موسیقی فیلم را ارائه می‌کند که باید برای همه سنین در 18 اکتبر جذاب باشد.

صداهای جایگزین برای موسیقی کلاسیک و اولیه شامل سه نوازنده برجسته بین المللی ترومپت، پائولو فرسو، ایرل بسون و استفان بلموندو است که با ارکستر جاز بروکسل در 21 اکتبر اجرا می کنند. در همین حال، Ensemble Chimera نوید یک شب بوئنوس آیرس مادریگال را می دهد و مخاطبان را به سفری موسیقایی از ونیز به پایتخت آرژانتین در 20 دسامبر می برد.

شرق و غرب در 15 نوامبر با برنامه ای شامل احمد عدنان سایگون، آهنگساز ترک، کنسرتو پیانوی سن-سانس “L’Egyptien” Orient et Occident و بولرو عالی راول، همه با حسن نیت ارکستر ملی د متز گراند است، گرد هم می آیند. ارکستر سمفونیک فرانسه نیز در 19 مارس با یک کنسرت فیلم اختصاص داده شده به هری پاتر (با همکاری جشنواره کمدی نامور یک شوخی است) باز می گردد.

c_basiani_ansemble

در ظاهری نادر، جشنواره دوسالانه اروپاالیا – با تمرکز بر کشور گرجستان – در 16 نوامبر به نامور سفر می کند و گروه Basiani به اجرای اشکال مختلف چند صدایی، از آهنگ های فولکلور و تصنیف گرفته تا سرودهای رهبانی می پردازد.

فصل 2023 با موسیقی مقدس با آهنگ زیبای موتزارت Laudate Dominum، در کنار آثاری از شوبرت، هایدن، که همگی توسط گروه کر مجلسی نامور و ارکستر سلطنتی مجلس والونی در 8 دسامبر اجرا شده اند، ادامه می یابد.

در سال 2024، این برنامه آهنگسازانی مانند ویوالدی، هندل، هایدن، باخ، وردی و شوبرت و دیگر نام‌های کمتر شناخته شده را بررسی می‌کند.

bis KN181222_CopyrightJosefienTondeleir 36

در طول سال، سالن کنسرت کنسرت های ناهار و همچنین مجموعه ای برای خانواده ها برگزار می کند. دومی، Natines، صداهای متنوعی از Arvo Pärt و La Fontaine’s Fables توسط شرکت‌های متخصص در کنسرت‌های کودکان برای بچه‌های کوچک ارائه می‌کند.

سالن کنسرت نامور
خیابان Rogier 82
نامور

عکس ها: لئوناردو گارسیا آلارکون ©Bouchra Jarrar; کنسرت Natines ©Josefien Tondeleir; ©گروه بسیانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *