سفر با قطار بلژیک از فوریه ۹ درصد گران‌تر می‌شود

اپراتور ریلی بلژیکی SNCB تصمیم دشوار اما ضروری را برای افزایش تقریباً 9 درصدی کرایه های خود از سال آینده اعلام کرده است.

این افزایش قیمت، که مطابق با سطوح بالای تورم فعلی است، در حالی رخ می‌دهد که شرکت ریلی با افزایش هزینه‌های انرژی و افزایش صورت‌حساب دستمزد به دلیل شاخص‌سازی مواجه است.

SNCB با 3800 قطار در روز، بزرگترین مصرف کننده برق بلژیک است. این کشور پیش بینی می کند که قبض برق خود در سال آینده بیش از 200 میلیون یورو در مقایسه با سال جاری افزایش یابد.

افزایش کرایه ها از 1 فوریه 2023 با افزایش میانگین 8.73 درصدی قیمت بلیت اعمال خواهد شد.

بلیط های فصل برای مسافران 9.73 درصد گران می شود. افزایش درصد بالاتر تحت قرارداد مدیریت SNCB به عنوان پاداشی برای SNCB برای دستیابی به اهداف وقت شناسی خاص مجاز است.

با این حال، افزایش کرایه برای برخی از انواع بلیط، از جمله برای افراد بالای 65 سال، جوانان زیر 26 سال و برای 10 سفر استاندارد چند بلیط، کمتر خواهد بود.

با وجود افزایش قیمت‌ها، SNCB اعلام کرد که متعهد به انجام کارهای بیشتر برای تشویق مسافران بیشتر به شبکه ریلی بلژیک است.

از سال 2024، اپراتور راه آهن قصد دارد کرایه های تبلیغاتی خود را برای مسافران خارج از پیک، جوانان، سالمندان، مسافران مکرر و گروه های کوچک افزایش دهد.

نرخ اشغال قطار در حال حاضر به 93 درصد از سطوح قبل از همه گیری بازگشته است.

ژرژ گیلکینت، وزیر حمل و نقل فدرال، گفت که تصمیم SNCB برای افزایش قیمت‌ها “یک سیگنال بد” به مسافران ارسال کرد.

وی گفت: بلژیکی ها با بحران انرژی بی سابقه ای روبرو هستند و همه چیز برای جذب مسافران بیشتر به راه آهن و پاسخ به بحران آب و هوا انجام می شود.

برای کمک به محدود کردن افزایش قیمت، Gilkinet لغو نرخ 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده بلیط قطار را پیشنهاد خواهد کرد – اقدامی که به عنوان بخشی از اصلاحات مالیاتی بزرگتر قبل از پایان سال جاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *