ثبت آب و هوای گرم در بلژیک برای ماه اکتبر

به گزارش RTBF، به دنبال هوای فوق العاده گرم در نیمه دوم اکتبر، چندین رکورد دما شکسته شده است.

بلژیک از 15 اکتبر هرگز شب های ملایم رکورددار را تجربه نکرده است. در اوایل صبح جمعه 28 اکتبر، حداقل دما در Uccle 16.7 درجه سانتیگراد بود. این رکورد بالاترین 14 درجه سانتیگراد قبلی در Uccle در سال 2005 را شکست. هنجار حداقل دما در Uccle در اکتبر 8.1 درجه سانتیگراد است.

فقط شب ها نیست، رکوردها برای هوای معتدل روز نیز شکسته شد. دماسنج در روز جمعه وقت ناهار در اوکل 22.2 درجه سانتیگراد را نشان داد که بالاتر از رکورد قبلی 21.1 درجه سانتیگراد در 28 اکتبر 1913 بود.

به گفته Frank Deboosere، هواشناس VRT، روز شنبه در Uccle به حداکثر دمای 25.5 درجه سانتیگراد رسید. او در توییتر توضیح داد که دمای تابستان هرگز تا این اواخر در فصل ثبت نشده بود.

هواشناسان از یک روز تابستانی صحبت می کنند که دمای آن به 25 درجه یا بیشتر از آن می رسد. بر اساس گزارش Deboosere، آخرین روز قبلی سال که در آن از 25 درجه سانتیگراد فراتر رفته بود، 16 اکتبر در سال 2017 و 2018 بود.

دمای خنک تر و آب و هوای مرطوب تر در افق

تابش آفتاب زودهنگام صبح یکشنبه به تدریج جایگزین ابر خواهد شد. خطر یا رگبار باران در پایان روز در ساحل وجود دارد که جمعیتی از بازدیدکنندگان را در تعطیلات آخر هفته به خود جلب کرد تا از هوای خشک و گرم استفاده کنند.

ابر نشان دهنده تغییر الگوی آب و هوا با کاهش دما و پیش بینی بارش باران برای هفته آینده است.

عکس: بازدیدکنندگان اوستنده در 29 اکتبر © Belga/Nicolas Maeterlinck

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *