سه سال پس از آتش سوزی، نوتردام پاریس به تدریج زیبایی خود را بازیافت

قبل از آتش سوزی، کلیسای جامع پذیرای نزدیک به 12 میلیون بازدید کننده، 2400 دفتر و 150 کنسرت در سال بود.

در 15 آوریل 2019، آتشی غول پیکر این شاهکار هنر گوتیک را ویران کرد و باعث فروریختن قاب، گلدسته معروف، ساعت و بخشی از طاق آن شد که توسط شعله های آتش سوخته بود. . جهان

سوراخ شکافی که در ساختمان باقی مانده است، جای خود را به جنگلی از داربست داده که دو طرف آن را نیز پوشانده است.

پروژه تایتانیک در آوریل 2019 با “ایمن سازی” ساختمان (خم شدن 28 تکیه گاه پرنده، برچیدن داربست هایی که اطراف گلدسته را احاطه کرده بود، پاکسازی آوار، آلودگی 450 تن سرب که تا حدی تبخیر شده در جو) آغاز شد. ..). یک “گام بزرگ” تحت امنیت بالا که در تابستان 2021 با هزینه کل 151 میلیون یورو تکمیل شد.

به گفته مؤسسه عمومی مسئول پروژه مرمت، این فاجعه موج بی‌سابقه‌ای از سخاوت را برانگیخت، با نزدیک به 844 میلیون یورو کمک مالی از 340,000 اهداکننده از 150 کشور جهان تا به امروز.

به موازات کار در حال انجام در کلیسای جامع، کار مرمت در کارگاه های صنایع دستی در سراسر فرانسه ادامه دارد.

شگفتی های باستان شناسی

ارگ بزرگ، متعلق به سال 1733 و بزرگترین در فرانسه، از آتش در امان ماند اما با گرد و غبار سرب پوشانده شد. این مجسمه مانند شیشه های رنگی برچیده شده است و مانند 22 نقاشی با فرمت بزرگ مربوط به قرن 17 و 18 تمیز می شود، در حالی که چندین مجسمه که قبلاً بازسازی شده بودند در Cité de l’Architecture et du Patrimoine در پاریس به نمایش گذاشته شده اند. .

ما باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا کار بازسازی چارچوب قرون وسطایی شبستان و گروه کر و گلدسته ویوله لو دوک با قاب چوب بلوط جامد که باید در آسمان طلوع کند. پاریس از بهار 2023، به گفته نهاد عمومی.

هزار بلوط از جنگل های دولتی و خصوصی پیش از این اره شده است.

یکی دیگر از مراحل کلیدی سایت ساخت و ساز باید از روز چهارشنبه آغاز شود: استخراج سنگ ها که امکان بازسازی طاق های تخریب شده یا آسیب دیده را فراهم می کند.

دو سایت آزمایشی بین سپتامبر 2020 و آوریل 2021 در کلیساهای داخلی کلیسای جامع، در مجموع 24 مکان، انجام شد تا تکنیک هایی که آنها را به رنگ اصلی خود باز می گرداند، تعریف کنند.

در اوایل ماه مارس، حفاری‌های پیشگیرانه شگفتی بزرگی را در قلب سایت ایجاد کرد: کشف یک تابوت سربی و بقایای صفحه قدیمی کلیسای جامع متعلق به قرن چهاردهم، یک سکوی سنگی که گروه کر مذهبی را از هم جدا می‌کرد. از شبستان و مؤمنان.

اسقف در نظر دارد از بازسازی نوتردام استفاده کند تا با ادغام هنر معاصر استادان قدیمی مانند برادران Le Nain یا Charles Le Brun، نور در سطح چهره، نیمکت های موبایل برای جایگزینی صندلی های سکولار، جان تازه ای به طراحی داخلی آن ببخشد. و عبارات کتاب مقدس بر روی دیوارها نقش بسته است.

سرداب واقع در زیر کلیسای جامع نیز باید با نصب آسانسور به عنوان فضای ذخیره سازی با دسترسی آسان عمل کند.

هنگامی که در سال 2024 به کلیسای جامع معروف بازگردند، گردشگران و نمازگزاران اکنون از در بزرگ مرکزی وارد می شوند و دیگر از درهای جانبی وارد نمی شوند. آنها از یک دوره تصفیه شده حول محور مرکزی که از شبستان به گروه کر می رود بهره مند خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *