هماهنگ کننده پناهندگان خواستار ملک در بروکسل برای مسکن اوکراینی ها شد

بروز گزارش می دهد که پیر وربرین، هماهنگ کننده پناهندگان اوکراینی در بروکسل، می گوید که شهر می خواهد تا ژوئیه به 20000 پناهنده از اوکراین سرپناه موقت ارائه دهد و بنابراین به دنبال فضایی است که کمتر از 150000 متر مربع برای تبدیل به مسکن تبدیل شود. او می گوید: «این یک شهرداری جدید و کوچک بروکسل است.

هفته گذشته Verbeeren فراخوانی برای املاک و مستغلات موجود با هدف یافتن حدود هزار مکان مسکونی تا 26 آوریل راه اندازی کرد. پناهندگان اوکراینی باید از ژوئن در این مکان ها اسکان داده شوند. طبق بالاترین پیش بینی ها، از 200000 پناهنده ای که انتظار می رود بلژیک پذیرایی کند، ده درصد بروکسل را تشکیل می دهد.

با این حال، برای آن 20000 ساکن جدید بروکسل، در حال حاضر هیچ مسکنی در بازار مسکن معمولی وجود ندارد. Verbeeren می گوید که حدود 15 درصد از پناهندگان قبلاً از طریق ابتکارات محلی و در خانه های مردم پناهگاه موقت پیدا کرده اند. منطقه همچنان باید به دنبال 10000 مکان باشد، شهرداری ها برای 7000 مکان.”

در وهله اول، دولت بروکسل به دنبال توسعه دهندگان پروژه برای فراهم کردن فضای لازم است. Verbeeren می‌گوید: «ما با بسیاری از توسعه‌دهندگان پروژه در تماس هستیم، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم چه کسی یا کدام ساختمان‌ها را می‌توانند در دسترس قرار دهند. این مکان‌ها با اندازه‌های مختلف هستند که در تمام نوزده شهرداری پراکنده شده‌اند. فضاهایی که تا هزار نفر می‌توانند بروند و مکان‌هایی که می‌توانیم حدود 30 نفر را در آن جا دهیم.»

حدود 20 شریک احتمالی تاکنون به درخواست Verbeeren توجه کرده اند. به گفته Bruzz، بازیگران املاک و مستغلات بزرگ مانند Immobel، ION و Ciril که بخشی از گروه املاک Democodo است، مکان هایی در بروکسل در دسترس ندارند. Verbeeren می‌گوید: «اما هنوز هم فعالان املاک در بروکسل هستند که می‌توانند کمک کنند.

هماهنگ کننده اوکراین بروکسل نه تنها از مراکز مراقبت مسکونی، فضای اداری و «تاسیسات جمعی» نام می برد که دیگر به عنوان نمونه هایی از ساختمان هایی که می توانند به مسکن اضطراری تبدیل شوند، بلکه مکان های مذهبی فعال نیز استفاده نمی شوند. او می‌گوید: «هنوز نمی‌توانم مکان مشخصی را نام ببرم. این هفته و هفته آینده، مذاکرات دوجانبه با 19 شهرداری بروکسل در دستور کار قرار دارد که انتظار داریم پیشنهاداتی از هر شهرداری ارائه شود.»

برای هماهنگ کننده اخیراً منصوب شده اوکراین، که قبلاً در راس پزشکان جهان بود، ایمنی ساختمان بزرگترین چالش خواهد بود. Verbeeren می گوید: “تضمین ایمنی ساختمان و دسترسی به خدمات اضطراری ضروری است.” برای مثال، مسکن اضطراری موقت برای افراد بی‌خانمان این است که اکثر اوکراینی‌ها می‌توانند روی درآمد مشخصی حساب کنند. آنها می‌توانند سر کار بروند. بنابراین کارکنان کمتری برای راهنمایی در محل، به عنوان مثال، صلیب سرخ مورد نیاز خواهند بود.»

فضاها باید آزادانه در دسترس و آماده استفاده سریع باشند، زیرا بروکسل می خواهد تا 31 مه برای 5000 نفر مسکن فراهم کند. تا جولای، این رقم باید دو برابر می شد.

Verbeeren نتیجه گیری می کند: “این کار قبلاً هرگز در بروکسل یا بلژیک انجام نشده بود.” من نمی توانم چیزی قول بدهم.”

بروز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *