شروع ناهموار روندهای جدید جمع آوری زباله در بروکسل

رویه‌های جدید جمع‌آوری زباله برای بروکسل که از 15 می به اجرا درآمد، شروعی پر از دست‌انداز داشته است، به طوری که بسیاری از ساکنان هنوز تغییر تاریخ‌ها را علی‌رغم کمپین‌های طولانی‌مدت آگاهی درک نکرده‌اند.

RTL گزارش می‌دهد که بسیاری از خیابان‌ها در این هفته مملو از زباله بود و چندین شهردار درخواست جمع‌آوری‌هایی برای تمیز کردن پیاده‌روها کرده‌اند.

شهردار آن، Benoît Cerexhe گفت: «این هرج و مرج در Woluwe-Saint-Pierre است.

«همه سطل‌های سفید، یا حداقل بخش بزرگی از آنها، در زمانی که نباید بیرون می‌آیند. به وضوح کمبود اطلاعات وجود داشت.»

اما سازمان جمع‌آوری زباله Bruxelles Propreté می‌گوید که سکسکه‌ای قابل انتظار است.

سخنگوی Etienne Cornesse گفت: “این نقص ها همچنین بخشی از فرآیند یادگیری هستند.”

«مردم متوجه می‌شوند که اشتباه کرده‌اند، زیرا کیف‌هایی را در خیابان می‌بینند. اگر بلافاصله حذف شوند، هفته آینده دوباره همان اشتباه را خواهند کرد. بنابراین ما همچنین مراقب هستیم که به آنها فرصت دهیم تا از اشتباهات خود یاد بگیرند.»

طبق رویه‌های جدید، زباله‌های مواد غذایی – که 40 درصد از محتویات کیسه‌های سفید را تشکیل می‌دهند – اکنون باید در کیسه‌های نارنجی قرار داده شوند.

زباله های مواد غذایی هفته ای یک بار جمع آوری می شود و در برخی شهرداری ها جمع آوری کیسه های سطل سفید از دو جمع آوری به یک جمع آوری در هفته کاهش یافته است.

این تغییرات به منظور مطابقت با یک دستورالعمل اروپایی که نیاز به مرتب سازی و بازیافت جداگانه زباله های زیستی دارد، ایجاد شده است.

ساکنان تنها کسانی نیستند که از این تغییر گله مند هستند. اتحادیه ها نیز از قوانین جدید ناراضی هستند.

آنها می گویند حجم کار برای جمع آوری زباله ها بسیار سنگین تر خواهد شد – تا 1.5 تن بیشتر برای جمع آوری به ازای هر کارمند در هر دور.

سه اتحادیه بزرگ کارگری (ACV، VSOA و ACOD) قبلاً اعلامیه های اعتصاب صادر کرده اند.

به گفته آلن مارون، وزیر بهداشت عمومی بروکسل، این تغییرات به تازگی اجرا شده است و برای اولین بار طی چند هفته و بار دوم در چند ماه آینده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مهمترین چیز این است که این دوره عدم اطمینان تا حد امکان کوتاه باشد. ما در حال کار روی آن هستیم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *