میانگین حقوق بلژیکی به 3881 یورو ناخالص افزایش یافت، اما قدرت خرید کاهش یافت

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که علیرغم اینکه میانگین حقوق در بلژیک به 3881 یورو در ماه به طور ناخالص رسیده است – افزایشی 133 یورویی نسبت به سال گذشته و افزایش 9.5 درصدی در پنج سال – بیشتر کارمندان از درآمد خود ناراضی هستند.

فقط 32 درصد از پاسخ دهندگان امتیاز 8/10 یا بالاتر را در مورد رضایت از شرایط حقوقی خود داده اند که کمی کمتر از سال گذشته و 4 درصد کمتر از سال 2020 است.

این ارقام از Jobat، یک هیئت شغلی فلاندری است که همچنین تحقیقات و نظرسنجی های مربوط به بازار کار در این کشور را انجام می دهد.

RTBF گزارش می دهد که فشارسنج حقوق سالانه آن میانگین (میانگین) حقوق ماهانه را 3881 یورو قبل از مالیات نشان می دهد، اما نظرسنجی همراه سطوح بالایی از نارضایتی را در بین 96000 نفری که پاسخ دادند گزارش داد.

یکی از دلایل احتمالاً افزایش تورم و کاهش قدرت خرید در سراسر کشور است که هر یورو را در همه جا از پمپ بنزین گرفته تا خواربارفروشی کمتر پیش می‌برد.

متوسط ​​حقوق محاسبه شده توسط Jobat 3,486 یورو در ماه ناخالص (قبل از کسر مالیات) است، به این معنی که نیمی از بلژیکی ها بیشتر از این و نیمی کمتر به خانه می برند. طبق داده های Jobat، متوسط ​​حقوق در پنج سال 16 درصد افزایش یافته است.

کسر مالیات بر اساس بخش، زمینه کاری، شرکت و شرایط خانوادگی بسیار متفاوت است، به همین دلیل است که از حقوق ناخالص استفاده می شود.

حقوق و دستمزد متوسط ​​نیز معمولاً بینش بهتری نسبت به میانگین در نظر گرفته می شود.

فیلیپ دیفیت، اقتصاددان، مدیر موسسه توسعه پایدار، گفت: «مزیت استفاده از دستمزد متوسط ​​این است که معیاری دارید که جمعیت را به دو گروه تقسیم می‌کند: کسانی که درآمد کمتری دارند و آن‌هایی که بیشتر از دستمزد متوسط ​​دریافت می‌کنند.

این دو شاخص چیزهای متفاوتی را بیان می‌کنند، هر دو به یک اندازه جالب هستند، اما باید توجه داشته باشید که وقتی با میانگین دستمزد کار می‌کنید، تأثیر بسیار سنگینی از کسانی که درآمد بسیار خوبی دارند، می‌گیرید.»

Jobat از سال 2020 شاهد افزایش مستمر امتیازات اعطایی اضافه بر حقوق بوده است، از جمله کوپن غذا، پاداش پایان سال، بیمه بیمارستان، ماه سیزدهم، اشتراک اینترنت و خودروی شرکتی.

اعطای خودروهای شرکتی به ویژه طی پنج سال 13 درصد افزایش یافته است.

اما علی‌رغم این مزایا، رضایت مردم کم است زیرا بلژیکی‌ها تلاش می‌کنند تا همان پول قبلی را از دستمزد خود دریافت کنند و «اضافی» همیشه برای همه به یک اندازه ارزشمند نیست.

دیفیت گفت: «داشتن بیمه بستری در بیمارستان بسیار خوب است، اما اکثر کارگران واقعاً قبل از یک سن خاص آن را فعال نمی کنند، مگر در مورد زنان باردار».

از سوی دیگر، اکثر کارگران از کوپن غذا استفاده می کنند. جنبه دیگر این است که وقتی آزادانه انتخاب نمی کنید که روی سطح زندگی، قدرت خریدتان تأثیر بگذارد، گاهی اوقات مجبور می شوید چیزهایی را بپذیرید که نمی خواهید.

ما بیشتر و بیشتر از کارمندانی می شنویم که ممکن است از داشتن یک ماشین شرکتی خوشحال باشند، اما نمی خواهند مدلی به سنگینی و گرانی مدلی که مجبور به خرید هستند داشته باشند.

تعدادی از “مزایای عالی” نیز در مورد حقوق بازنشستگی معنی کمی دارند، به این معنی که با کاهش قدرت خرید، سطح زندگی یک کارگر در بازنشستگی آینده نیز کاهش می یابد.

برخی از بخش‌های پردرآمد، به گفته Jobat، مواد شیمیایی و دارویی، انرژی و محیط زیست، بانک‌ها و بیمه هستند.

برخی از پایین ترین آنها عبارتند از: بخش هتل، رستوران و پذیرایی، رسانه، بازاریابی، ارتباطات و گردشگری، ورزش و اوقات فراغت.

میانگین سنی پاسخ دهندگان به نظرسنجی 38.5 سال بوده و تقریباً 30 درصد آنها مدرک دانشگاهی نداشته اند، در حالی که 37 درصد دارای مدرک لیسانس و 34 درصد دارای مدرک فوق لیسانس بوده اند.

Jobat روش شناسی خود را ارائه نکرده است، به این معنی که معلوم نیست داده ها چگونه وزن شده اند، آیا اضافه کاری در نظر گرفته شده است یا خیر، یا اینکه آیا نمونه واقعا نماینده جامعه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *