شهردار دستور تخریب چادرهای پناهجویان کودک را صادر کرد

ده‌ها خردسال بدون همراه و خانواده‌های دارای فرزند علیرغم ثبت نام به عنوان پناهجو مجبورند در خیابان‌های بروکسل زندگی خود را تامین کنند.

دیروز مقامات موفق به یافتن محل اقامت برای یازده خردسال بدون همراه نشدند.
سازمان‌های امدادی تلاش کرده‌اند مسکن جایگزین ارائه کنند، اما دیگر موفق نمی‌شوند برای همه تختی فراهم کنند. جوانان می توانند از مرکز بشردوستانه که در آن غذا، لباس و مراقبت های پزشکی ارائه می شود بازدید کنند، اما ساعت 7 بعد از ظهر بسته می شود.

داوطلبان برای کمک به کودکانی که با یک شب بیرون رفتن در خیابان مواجه بودند، چادرهای مقوایی ساختند تا سرپناهی روی سنگفرش بیرون از هاب فراهم کنند، اما شهردار بروکسل، فیلیپ کلوز (سوسیالیست فرانسوی زبان)، به افسران پلیس دستور داد تا ساختمان‌ها را برچیده کنند: ما نمی توانیم بپذیریم که بچه ها در خیابان بخوابند. «این برخلاف ارزش‌های ماست. ما نمی توانیم این اجازه را در قلمرو خودمان بدهیم.»

امدادگران وقتی دیدند ماموران پلیس چادرهای مقوایی را زباله می کنند، چشمان خود را باور نمی کردند. «مقامات نه مسکن، نه حمام و نه غذا فراهم می کنند. بچه ها را در خیابان رها می کنند و حالا از خیابان تعقیب می شوند. قرار است کجا بخوابند؟» یکی از داوطلبان پرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *