شهر گنت در 30 دستگاه خودپرداز عمومی جدید سرمایه گذاری می کند

Sofie Bracke (لیبرال) رئیس گنت به VRT News گفت که “با وجود اینکه بسیاری از مردم اکنون با کارت پرداخت می کنند، هنوز به پول نقد نیاز است”. مقامات شهر با شرکتی که دستگاه های خودپرداز عمومی را نصب می کند قرارداد امضا کرده اند. 30 دستگاه خودپردازی که توسط شهر گنت سفارش داده شده است باید ظرف 2 سال نصب شوند.

شعب بانک های بیشتری بسته می شوند و دستگاه های خودپرداز کمتر و کمتری در دسترس افرادی است که مایل به برداشت وجه نقد هستند. بانک‌ها استدلال می‌کنند که با توجه به اینکه سهم بزرگ تراکنش‌های بانکی در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می‌شود، نیاز کمتری به داشتن شبکه گسترده شعب برای آنها وجود دارد. از آنجایی که بسیاری از شعب بانک ها دارای پایانه هایی هستند که می توانند برای تراکنش های بانکی یا برداشت پول نقد مورد استفاده قرار گیرند، بسته شدن شعب بانک ها نیز به این معنی است که افراد در صورت تمایل به برداشت پول از حساب خود، گزینه کمتری دارند.

سوفی براک (لیبرال) در پاسخ به سوالی از شورای دموکرات مسیحی ولی یوکسل، گفت: «هنوز افراد زیادی هستند که به پول نقد نیاز دارند و گزینه‌های آنها کمتر و بیشتر می‌شود. برخی از بانک ها آنقدر شعبه های خود را بسته اند و دستگاه های خودپرداز را حذف کرده اند که محله های مختلفی در گنت وجود دارد که وضعیت واقعاً مشکل ساز شده است. گاهی اوقات نمی توان جایی برای برداشت پول در یک فاصله معقول پیدا کرد.”

مسئولان شهری می خواهند که این محله ها دوباره توسط دستگاه های خودپرداز سرویس دهی شود. طی 2 سال آینده در مجموع 30 دستگاه خودپرداز جدید نصب خواهد شد. دستگاه های خودپرداز دستگاه های عمومی خواهند بود که به هیچ بانک خاصی وابسته نیستند.

خانم براک به VRT News گفت که مقامات شهری و شرکتی که دستگاه‌های خودپرداز را نصب می‌کند به دنبال مکان‌هایی در گنت هستند که بیشترین نیاز به نصب دستگاه پول نقد وجود دارد. برخی از ماشین‌ها در مناطق شلوغ مانند اطراف دو ایستگاه بزرگ راه‌آهن شهر، Overpoortstraat که بارهای دانشجویی زیادی وجود دارد و خیابان اصلی خرید، Veldstraat، نصب خواهند شد. برخی دیگر در مناطق ساکت‌تر حومه‌ای که تا حدودی از نزدیک‌ترین بانک فاصله دارند، نصب خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *