صلاح عبدالسلام در دادگاه تروریستی پاریس به حبس ابد بدون امکان آزادی زودهنگام محکوم شد

عبدالسلام، یک فرانسوی بلژیکی با ریشه مراکشی (32) در فرانسه به شدیدترین حکم ممکن محکوم شد و حکمی بسیار نادر. او به اتهام قتل و اقدام به قتل در ارتباط با یک سازمان تروریستی مجرم شناخته شد.

عبدالسلام سرکشی در آغاز محاکمه 10 ماهه گفته بود که او “سرباز” دولت اسلامی است که مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. در پایان دادگاه با تغییر روحیه، عبدالسلام – که در مولن بیک بزرگ شده بود – گفته بود که از کارهای خود پشیمان است.

او از قربانیان عذرخواهی کرد و استدلال کرد که وقتی مردم را در حال تفریح ​​در یک شب بیرون می دید خود را منفجر نکرد زیرا نمی توانست این کار را انجام دهد. با این حال، دادگاه متوجه شد که جلیقه انفجاری او به درستی کار نمی کند، و استدلال او مبنی بر اینکه او جلیقه را به دلیل اینکه نمی خواست حمله را انجام دهد کنار گذاشته بود، رد کرد.

حملات سال 2015 پاریس 130 کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت. این حملات در محل ورزشی Stade de France، چندین کافه و رستوران و سالن کنسرت Bataclan رخ داد. در مجموع 20 مظنون در پاریس محاکمه شدند. همه آنها مقصر شناخته شدند. 18 نفر محکومیت های مختلف مرتبط با تروریسم صادر شدند.

اواخر امسال، در ماه اکتبر، پنج نفر از 20 محکوم نیز در بلژیک محاکمه خواهند شد، زمانی که پرونده دادگاهی برای حملات تروریستی در ایستگاه مترو بروکسل Maalbeek و فرودگاه بروکسل در سال 2016 آغاز شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *