و اکنون محاکمه حملات بروکسل در تیراندازی: چرا چالش لجستیکی عظیم خواهد بود

با نزدیک به هزار نفری که به عنوان احزاب مدنی به آن پیوسته اند، محاکمه حملات بروکسل که در پاییز امسال آغاز می شود، بزرگترین محاکمه در تاریخ این کشور است. ده متهم باید برای مشارکت در فعالیت های یک گروه تروریستی و همچنین قتل و اقدام به قتل در یک زمینه تروریستی پاسخگو باشند.

به منظور سازماندهی هر چه بهتر جلسات استماع، یک گروه کاری توسط دفتر دادستانی فدرال تشکیل شده است که مسئول پرونده های تروریسم است. جمعی از وکلای انجمن غیرانتفاعی Life4Brussels که 270 طرف مدنی را در بین 546 عضو قربانی انجمن خود گرد هم می آورد، نامه ای به دفتر دادستانی عمومی ارسال کرد تا مجموعه ای از سؤالات قربانیان را برای آنها ارسال کند. با هدف اطمینان از رعایت دقیق چندین جنبه حساس.

در طول جلسات دادگاه کیفرخواست که در سال 2021 برگزار شد، چندین موضوع برجسته شد. بنابراین توصیه می شود که این خطاها در طول این آزمایش رودخانه که در یک دوره زمانی بین 6 تا 9 ماه پخش می شود، تکرار نشود.

تشکیل اتاق‌های استراحت مختلف برای متهمان و طرفین مدنی به منظور جلوگیری از عبور آنها از یکدیگر ضروری است. (متهم به همدستی در حمله Maelbeek، یادداشت سردبیر) که آزاد به نظر می رسیدند در همان اتاق استراحت قربانیان قرار گرفتند که استرس زیادی ایجاد کرد. پدری که پسرش را در جریان این حملات از دست داده بود، به این ترتیب خود را در توالت روبروی یکی از برادران فارسی دید. یکی از قربانیان انجمن ما با مهربانی به یکی دیگر از برادران فارسی سکه پیشنهاد داد تا برای خودش قهوه بخرد، زیرا به نظر می رسید دستگاه نمی خواهد کارتی را بپذیرد.جمیلا آدا، رئیس Life4Brussels توضیح می دهد.

از نظر تحرک نیز، چالش ها قابل توجه است. دادگاه Assize به همین مناسبت در ساختمان های سابق ناتو در هارن تشکیل خواهد شد و دسترسی افراد کم تحرک آسان نیست. “پارکینگ دور از دادگاه است، شما باید مسیر طولانی را پیاده طی کنید، از امنیت عبور کنید، یک بررسی هویتی انجام دهید، و قبل از اینکه مجبور شوید چند متری از دادگاه ثبت نام کنید، تا در نهایت به آن دسترسی پیدا کنید، همچنان پیاده روی کنید. حاضران در جلسات دادگاه کیفرخواست باید از قبل اعلام می‌کردند که آیا ویلچر می‌خواهند یا نه، اما قربانیان خاصی که با عصا سفر می‌کردند و سفری طولانی بین پارکینگ و دادگاه را برنامه‌ریزی نکرده بودند، نمی‌توانستند از ویلچر بهره ببرند. چون هیچی وجود نداشت ما همچنین باید در مورد این جنبه ها فکر کنیم تا از محاکمه با آرامش کامل اطمینان حاصل کنیم.جمیلا آدا می گوید.

رئیس Life4Brussels تضمین می کند که او به دادستانی اطمینان دارد که این محاکمه به بهترین نحو ممکن انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *