طرح هایی برای احیای ساختمان Cinema Variétés در بروکسل ارائه شده است

به گزارش RTBF، سالن سابق سینما واریته در بروکسل که از سال 1983 خالی بود، ممکن است بالاخره جان تازه ای بگیرد. به گفته سازمان Bruxelles Laïque که اکنون مالک آن است، طرح هایی برای تبدیل این ساختمان به “آزمایشگاه شهروندی” ارائه شده است که در آن نمایش فیلم و مناظره هنرمندان و مردم را گرد هم می آورد. بررسی عمومی نقشه های ساختمان آغاز شده و تا 12 اردیبهشت ادامه دارد.

Bruxelles Laïque – سازمانی که پشت جشنواره سالانه آزادی است – می خواهد فیلم های مستند را در این ساختمان به نمایش بگذارد و پس از آن بحث هایی در مورد موضوعات تحت پوشش ارائه شود. جشنواره سالانه و سایر برنامه‌هایی که توسط سازمان غیرانتفاعی برگزار می‌شود، همچنین یک پایگاه خانگی دائمی در این ساختمان پیدا می‌کند، که در خیابان مالین بین خیابان نوو و بلوار آدولف مکس در مرکز شهر واقع شده است.

در وسط سینمای سابق یک فروم وجود خواهد داشت، یک فضای داخلی عمومی با نور طبیعی که از پشت بام وارد می شود. این نیز با عملکردی که بروکسل لائیک برای ساختمان در نظر گرفته است، مطابقت دارد: مکانی برای تجربه دموکراسی و شهروندی. درخواست مجوز می گوید: «این مکان جایی است که مردم و هنرمندان با هم ملاقات می کنند، جایی که شهر تا ساختمان گسترش می یابد.

Bruxelles Laïque می خواهد کافه سابق بغداد – که قبلاً یک تجارت پذیرایی در طبقه اول بود – را بازسازی کند و به آن هدف جدیدی بدهد. به عنوان یک بافر صوتی بین دو اتاق عمل می کند: اتاق بزرگ بالای آن و اتاق کوچکتر زیر. اتاق ها باید به ترتیب دارای 999 و 405 تماشاگر باشند.

Cinema Variétés در سال 1937 افتتاح شد و قبل از ورود Kinepolis در Heysel بزرگترین صفحه نمایش را در بروکسل داشت. این سینما حداکثر 2400 نفر را در خود جای می داد.

این ساختمان در سال 1362 به دستور آتش نشانی به دلایل ایمنی تعطیل شد و از آن زمان تاکنون خالی مانده است. جامعه فرانسوی چند سال پیش سینما را به بروکسل لائیک فروخت.

کمیسیون سلطنتی بناها و محوطه‌ها راضی است که ساختمان حفاظت‌شده جان تازه‌ای پیدا می‌کند، اما در یک گزارش مشورتی درباره نوسازی اختلاف نظر داشت. یکی از نگرانی ها این بود که جنبه میراثی ساختمان بیش از حد تحت تأثیر قرار گیرد، در حالی که در جاهای دیگر حمایتی برای نوسازی اساسی وجود داشت که می تواند با وضعیت گسترده تخریب ساختمان توجیه شود.

شهروندان و سازمان ها می توانند تا 12 مه نقشه های ساختمان را مشاهده کرده و پاسخ خود را به شهر بروکسل ارسال کنند. در پایان اردیبهشت ماه، کمیته مشورتی نتایج تحقیق عمومی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و در مورد طرح ها نظر می دهد. پس از آن تصمیم گیری می شود که آیا پروژه مجوز دریافت می کند یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *