“عریض تر از دلهایز”: کل بخش سوپرمارکت بلژیک قصد دارد به تلاش های اعتصاب بپیوندد

اخطار اعتصابی توسط چندین اتحادیه که نماینده کل بخش خرده‌فروشی مواد غذایی هستند، ارسال شده است، و کارگران می‌گویند که مشکل حق رای دادن “روند گسترده‌تری” از دلهایزه است و آنها می‌خواهند “یک سیگنال واضح ارسال کنند”.

اتحادیه های کارگری ACV Puls و CGSLB اخطاریه اعتصابی برای کل بخش خرده فروشی برای 17 آوریل صادر کرده اند، درست چند هفته قبل از شروع گفتگوهای اجتماعی در این بخش.

کریستل ون دام، هماهنگ کننده عمومی ACV Puls، گفت: «در آن روز، مطمئناً اقداماتی انجام خواهد شد.

بسته به نتایج آن گفتگوی اجتماعی، اقدامات بیشتری می تواند دنبال شود. ده‌ها مغازه مستداغ/اینترمارشه صبح روز جمعه بسته بودند.

نگرانی اصلی اتحادیه‌ها این است که خواربارفروشی‌هایی که به مدل حق رای دادن روی می‌آورند ممکن است این کار را انجام دهند تا وضعیت قرارداد کارگران را از وضعیت کارمندان تمام وقت دارای حقوق و مزایای اجتماعی به پیمانکاران مستقل بدون این حمایت‌های کارگری تغییر دهند.

ACV Puls به طور خاص خواهان یک وضعیت واحد برای همه کارگران در این بخش است و از حفظ کمیته مشترک 202، مطلوب ترین توافق نامه چانه زنی جمعی در تجارت خرده فروشی حمایت می کند.

ون دام گفت: «دستمزدها در این بخش در حال حاضر پایین است. این خیلی زیاد نیست که بخواهیم همه حداقل دستمزد عمده فروشی را دریافت کنند، امیدواریم به توافق خوبی برسیم، اما می ترسیم که مذاکرات آسان نباشد.

کارگران Delhaize اوایل ماه پس از اعلام این که همه فروشگاه‌هایش به مدل حق رای مالکیت مستقل تغییر خواهند کرد، دست به اعتصاب زدند.

بسیاری از فروشگاه‌ها بسته می‌مانند و مراکز توزیع در برخی مواقع مسدود می‌شدند تا از رسیدن تحویل به فروشگاه‌هایی که هنوز باز بودند جلوگیری شود.

محاصره اخیر یک مرکز توزیع در زلیک پس از تهدید به دستگیری برداشته شد، اما نه قبل از اینکه اثرات آن احساس شود – بسیاری از سوپرمارکت ها در آخر هفته محصولات، به ویژه محصولات تازه را از دست دادند.

سخنگوی Delhaize تایید کرد که شرکت تصمیم به “مداخله” گرفته است و یک منبع اتحادیه به روزنامه ها گفت که افرادی که اعتصاب کرده بودند توسط پلیس تهدید به دستگیری اداری به دلیل اقدام خود شدند.

پس از اینکه پلیس گفت فضای محاصره “تهدید کننده تر” شده است، دو نفر را تحت بازداشت اداری قرار دادند.

روئل دکلور، سخنگوی Delhaize، گفت: “برای تضمین توزیع در مغازه ها لازم بود که مداخله کنیم.”

در این میان، اعتصاب کارکنان مغازه ها همچنان ادامه دارد. از 128 مغازه متعلق به شرکت، 96 مغازه در آخر هفته بسته شدند، از جمله تمام فروشگاه‌ها در بروکسل و همه به جز یک فروشگاه در والونیا. در فلاندر، حدود نیمی از مغازه ها بسته هستند.

جلساتی بین اتحادیه و مدیریت صورت گرفته اما نقطه مشترکی پیدا نشده و برخی می گویند شکاف بین این دو عمیق تر شده است.

اولین زابوس از اتحادیه CNE گفت: «به نظر می رسد که گفتگو شکسته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *