طرح‌های پارک موضوعی غول‌پیکر لگولند در نزدیکی شارلوا به پایان می‌رسد

برنامه‌های ساخت یک پارک موضوعی لگولند در بلژیک در نتیجه «تغییر استراتژی» از طرف گروه سرگرمی مرلین که پارک‌های محبوب را اداره می‌کند، شکست خورده است.

پارک لگولند در سایت سابق کاترپیلار در گوسلیز، نزدیک شارلوا ساخته می شد.

ویلی بورسوس، وزیر اقتصاد والونیا به RTBF گفت: «گروه مرلین به تازگی تصمیم خود را برای عدم تعهد به ساخت پارک جدید لگولند در بلژیک اعلام کرده است.

این گروه پس از ارزیابی کامل فعالیت های جهانی خود این تصمیم را گرفت. تشخیص آن منجر به تغییر در استراتژی برای تمرکز بر تثبیت زیرساخت‌های موجود – و در حال ساخت – به جای گسترش عملیات آن شد.

بورسوس افزود: “اگرچه واضح بود که شرایط امضا شده در اوت گذشته غیر الزام آور است، اما این بدیهی است که مایوس کننده است.”

ناامیدترین بخش شاید هتلی باشد که مشتاقانه منتظر بود نه تنها به هزاران نفر که پارک می‌روند، بلکه برای کارگرانی که پارک را می‌سازند نیز پذیرایی کند.

ما حدود 100 اتاق را در دوره ای که کارگران مجبور بودند در سایت کار کنند، از دست می دهیم. برخی از آنها می توانستند اینجا بمانند. لوک ماتون، افسر ارتباطات Van der Valk در Gosselies گفت: این به وضوح یک از دست دادن سود است.

سایت در نظر گرفته شده برای پارک از سال 2016 با وعده های مختلف پروژه ها خالی مانده است.

ما عصبانی هستیم، زیرا احساس می کنیم که مقامات باید از این سایت استفاده کنند. این یک فضای بزرگ است که می تواند میزبان انواع رویدادها باشد.

همچنین این امید وجود داشت که خود شهربازی بتواند صدها شغل را به این منطقه بیاورد. برای بازیگران اقتصادی منطقه، مزایای اسپین آف امیدوارکننده به نظر می رسید.

یک زن محلی گفت: «این برای اشتغال و سرزندگی شهر ناامیدکننده است، اما یکی دیگر از ساکنان گفت که آنها «از ابتدا آن را باور نکردند».

بر اساس برآوردها، لگولند اجازه ایجاد 1000 شغل را می داد که 800 مورد آن شغل مستقیم در این منطقه بود. اما اکنون، سایت همچنان خالی خواهد ماند.

در چند روز آینده مذاکرات برای آماده سازی بازسازی یک سایت صنعتی که تا همین اواخر باعث شهرت منطقه شده بود، از سر گرفته می شود.

وزیر بورسوس گفت: “ما اکنون باید به جلو حرکت کنیم.” ما در حال بسیج هستیم تا احتمالات دیگر را برای تبدیل این سایت شناسایی کنیم.

توماس درمین، وزیر امور خارجه در امور بازیابی و سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک، که اهل شارلوا است، گفت که از اعلام این که Merlin Entertainment برنامه‌های خود را برای یک لگولند در بلژیک لغو می‌کند، “متحیر” شده است، اما درخواست وزیر برای خوش‌بینی را تکرار کرد.

او در توییتر گفت: «روش‌های احتمالی دیگری برای تبدیل سایت وجود دارد که باید بررسی شوند.

«امروز موتور اقتصادی در شمال شارلوا با سرعت تمام کار می‌کند: دو پارک تجاری جدید در Jumet/Gosselies دارای ضریب اشغال 100 درصدی هستند و Biopark در Gosselies، در کنار سایت کاترپیلار، در حال فعالیت است. پروژه جدید پردیس و برنامه هایی برای تاسیسات تولیدی جدید. بنابراین گزینه های تبدیل امکان پذیر است.”

Legoland قرار بود تا سال 2027 درهای Gosselies را باز کند. یک یادداشت تفاهم غیر الزام آور در آگوست 2022 توسط گروه سرگرمی های مرلین، منطقه والون و ایالت فدرال امضا شد تا همکاری بین این احزاب مختلف در این زمینه بیشتر شود.

درمینه گفت: «وقتی در سیاست هستید، باید آینده بهتری برای شهروندان خود بسازید و جرأت کنید از پروژه های بلندپروازانه برای باز کردن فرصت های آینده حمایت کنید.

“گاهی اوقات پروژه ها موفق هستند و ما در شارلوا خوش شانس هستیم که موفقیت هایی کسب می کنیم. گاهی اوقات، پروژه‌های دیگر با شکست مواجه می‌شوند، اما ما هرگز نباید تسلیم شویم و علی‌رغم بدبینی برخی، همیشه با قاطعیت به کار خود ادامه دهیم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *