عملیات اعتصابی در فرودگاه شارلوا لغو شد، اما هیچ پروازی قرار نیست صبح چهارشنبه انجام شود

به گزارش RTBF، اتحادیه های کارگری تایید کردند که اعتصاب برنامه ریزی شده در فرودگاه شارلوا را لغو کرده اند، اگرچه هیچ هواپیمایی صبح چهارشنبه پرواز نخواهد کرد.

این به دنبال یک جلسه میانجیگری در عصر روز سه‌شنبه انجام شد که در آن راه‌حل‌های احتمالی برای اختلاف بین مدیریت فرودگاه و اتحادیه‌های نماینده کارکنان امنیتی که از صبح دوشنبه باعث اختلال در ترافیک هوایی شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در حالی که یک تفاهم نامه توافق شده است، هنوز مشخص نیست که فرودگاه چه زمانی به طور کامل فعالیت خود را از سر خواهد گرفت. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، فرودگاه صبح چهارشنبه در جهت پروازها بسته خواهد بود.

جلسه میانجیگری توسط وزیر والون مسئول فرودگاه ها، آدرین دولیمونت (MR) و با حضور اتحادیه های کارگری FGTB، CSC و CGSLB برگزار شد.

به گفته Aïcha Sayah از CSC، غربالگری مسافران بین دو ارائه دهنده خدمات در نهایت تقسیم نخواهد شد. پس از دو روز اعتصاب، بالاخره توانستیم بحث را باز کنیم و تفاهم نامه ای را پیدا کنیم که با همه طرف ها موافق باشد.»

منشأ اختلاف تصمیم BSCA Security برای تقسیم غربالگری مسافران بین دو ارائه دهنده خدمات بود. اخیراً یک پیشنهاد عمومی برای گسترش خدمات به اپراتور دوم راه اندازی کرده است.

پرسنل شاغل در اپراتور فعلی، Security Master، با تقسیم سرویس بین دو شرکت مخالفت کردند. آنها آن را به عنوان رقابت بالقوه ای می دانستند که می تواند بر شرایط کاری و پرداخت آنها تأثیر بگذارد و بین کارکنان هر ارائه دهنده خدمات تفاوت ایجاد کند.

مدیریت BSCA Security تصمیم خود را اینگونه توجیه کرد که می‌خواهد تداومی در سرویس ارائه کند که در حال حاضر دستیابی به آن با یک اپراتور منفرد دشوار است.

اختلال در فرودگاه شارلوای جنوبی بروکسل در اوایل صبح روز دوشنبه زمانی آغاز شد که اعتصاب کارکنان دسترسی به پایانه های مسافربری را مسدود کرد.

سیاح از این که این توافق آنقدر دیر در روند مذاکرات حاصل شد که مسافران و کارگران به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند، متاسف شد. امیدواریم در آینده این وضعیت دراماتیک دیگر تکرار نشود.»

عکس: © Belga/Virginie Dufour

این داستان در 19 اکتبر ساعت 7:00 به روز شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *