کافه های بروکسل اقداماتی را برای دور زدن کارگران از راه دور انجام می دهند

کارگران دورکاری که به دنبال شکستن یکنواختی کار در دفاتر خانه یا اتاق نشیمن خود هستند، اغلب برای تغییر مناظر با مزایای افزوده WiFi، قهوه و شاید یک شیرینی خوشمزه به کافه‌ها روی می‌آورند.

اما در بحبوحه افزایش قیمت انرژی، صاحبان کافه‌ها به این مشتریان و دستگاه‌هایی که دائماً به برق متصل می‌شوند، نگاه متفاوتی دارند.

یکی از صاحبان کافه به RTBF گفت: “ما دسترسی به وای فای را برای برخی از رایانه های موجود مسدود می کنیم – این تنها راهی است که می توانیم تعداد کاربران رایانه را کاهش دهیم.”

ما این کار را از روی کینه انجام نمی دهیم، به هیچ وجه، ما می خواهیم مشتریان خود را حفظ کنیم. اما اگر اقدام نکنیم، گاهی اوقات میزی برای مشتریان دیگری که برای صرف ناهار به محل ما می‌آیند، در دسترس نداریم.»

در واقع، در این کافه خاص محبوب سنت ژیل، مشتریانی که برای صرف ناهار می‌آیند، اغلب متوجه می‌شوند که همه میزها گرفته شده است، و بسیاری از آن‌ها توسط کارگران دوردستی که تمام روز در آنجا چادر زده‌اند.

“[Lunch] صاحب کافه گفت: سودآورترین زمان برای تأسیساتی مانند ماست. «و بسیاری از کارگرانی که در رایانه‌هایشان کار می‌کنند، اینجا غذا نمی‌خورند. آنها زیاد غذا نمی خورند.»

کارگران دورکاری که در بیرون از کافه ها کار می کنند، گاهی اوقات می توانند ساعت ها پشت میز بنشینند و به امکانات توالت مؤسسه دسترسی داشته باشند و از برق آن برای تأمین برق دستگاه های خود استفاده کنند در حالی که زیاد خرید نمی کنند.

به گفته برخی کافه ها، این منجر به افزایش قبوض آب و انرژی می شود که با خریدهای انجام شده جبران نمی شود.

علاوه بر قطع وای فای، اقدام دیگری که توسط برخی کافه ها انجام می شود افزایش صدای پخش شده است.

یکی از مالکان توضیح داد: «درست است که ما موسیقی با صدای بلند را دوست داریم. “این کمی مردم را آزار می دهد، اما بخشی از برنامه است.”

ایده این است که مکانی با موسیقی بلند برای کسانی که به دنبال کار از راه دور یا شرکت در جلسات و برقراری تماس های تلفنی مرتبط با کار هستند، جذاب نیست.

اقدامات دیگر شامل کاهش دمای کافه و مسدود کردن دسترسی به پریزهای برق است.

صاحبان کافه ها انتظار دارند که تعداد کارگران از راه دور فقط در ماه های زمستان افزایش یابد، زیرا مردم به دنبال کاهش قبض انرژی خود با کار در جاهای دیگر هستند.

به عبارت دیگر، کار از راه دور فقط گران تر خواهد شد. بر اساس نظرسنجی شرکت فضای همکار Silversquare، یک نفر از هر سه بلژیکی قبلاً تصمیم گرفته است عادات کار از خانه خود را در پاسخ به افزایش هزینه های انرژی تغییر دهد.

نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که قصد دارند بیشتر به دفتر شرکت خود بروند، در حالی که از هر پنج کارگر دور، سه نفر از فضای کار مشترک استفاده می کنند و مایلند کارفرمایانشان به تسهیل این راه حل کمک کنند.

طبق داده های اخیر FPS Mobility، یک سوم (32٪) بلژیکی ها حداقل یک روز در هفته از راه دور کار می کنند که این رقم چهار برابر بیشتر از سال 2018 است.

اما اکنون که هزینه‌های انرژی به سقف رسیده است، بسیاری از دورکارها به دنبال اصلاح عادت‌های خود هستند: تقریباً نیمی از کسانی که در بروکسل (44٪) برنامه دارند، و 23٪ و 31٪ به ترتیب برای فلاندر و والونیا.

از بلژیکی‌هایی که قصد تغییر عادات کاری خود را دارند، 51 درصد قصد دارند بیشتر به دفتر کار بازگردند تا مجبور نباشند خانه‌های خود را گرم کنند.

به طور مشابه، 61٪ از افراد مورد بررسی اگر کار مشترک را به آنها پیشنهاد دهد، کار مشترک را به عنوان یک جایگزین انتخاب می کنند، و 62٪ حتی خواهان پرداخت هزینه آن توسط کارفرمای خود هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *