فصل آرام گردشگری زمستانی برای سواحل بلژیک

گردشگری در سواحل بلژیک در طول دوره جشن حدود 10 درصد در مقایسه با سال کاهش یافته است، به طوری که 540000 مسافر یک روزه در طول دو هفته تعطیلات زمستانی کریسمس و سال نو از آن بازدید کردند.

در نتیجه همه‌گیری، که اکثر گردشگران خارجی را ممنوع کرده بود، سطوح پایین آمده بود و آب و هوا کمکی نکرد. طلسم های آفتابی به ندرت اتفاق می افتاد و روزها عمدتاً ابری یا بارانی بودند.

طبق گفته Westtoer، دفتر گردشگری غرب فلاندر، امسال بیشترین تعداد بازدیدکنندگان در 27 دسامبر بود که حدود 60000 گردشگر برای لذت بردن از ساحل آمدند.

گردشگری اقامتی نیز 5 درصد کاهش یافته است و در مجموع 1.7 میلیون شب اقامت برای ساکنان بلژیک می باشد.

میانگین اشغال هتل‌های ساحلی برای پایان سال 70 درصد بوده است، در حالی که در سال 2021 این میزان اشغال 75 درصد بوده است.

با این حال، تعداد گردشگران آلمانی و فرانسوی در مقایسه با تعطیلات کریسمس سال گذشته دو برابر شده است، در حالی که نسبت بازدیدکنندگان هلندی پس از اوج گیری در سال 2021 تا حدودی کاهش یافته است.

وستور توضیح داد که هم افزایش اولیه گردشگران خارجی و هم کاهش گردشگران داخلی نتیجه لغو محدودیت‌های سفر است که در دوران بحران بهداشتی اعمال می‌شد.

وستور گفت که بازگشت گردشگران خارجی تا حدودی خسارت گردشگران بلژیکی را جبران می‌کند و به ساحل اجازه می‌دهد تا به سطح بازدیدکنندگان قبل از همه‌گیری بازگردد، به این معنی که “افت” کم و بیش خود را متعادل می‌کند.

برخی از کسانی که برای سال نو آمده بودند در یک سنت قدیمی اتفاق افتادند: غواصی در دریای سرد شمال.

امسال حدود 3000 نفر شرکت کردند که بسیاری از آنها لباس پوشیده بودند و بعد از یخ چاکلت یا جین داغ برای کمک به گرم کردن بدن شرکت کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *