فضای داخلی کاخ دادگستری بروکسل تحت بازسازی کامل قرار می گیرد

از آنجایی که در نهایت یک چارچوب زمانی برای بیرون آمدن داربست 40 ساله از نمای بیرونی کاخ عدالت بروکسل تعیین شده است، نمای داخلی آن با هدف بازگرداندن شکوه سابق خود، نگاهی دوباره به آن می‌یابد.

Régie des Bâtiments – مرجع آثار تاریخی بلژیک – یک تیم تحقیقاتی را برای انجام یک مطالعه امکان سنجی برای بازسازی و مرمت کلی داخل دادگاه های حقوقی بروکسل منصوب کرده است.

بسیاری از ساختمان دادگاه تاریخ‌گذاری شده و حتی رو به وخامت است، به طوری که کارمندان به کار در مناطق خاص و با کمک بخاری‌های انفرادی در زمستان و هواکش‌های ایستاده در تابستان تنزل داده شده‌اند.

تیم تحقیقاتی کار خود را در 5 ژوئن آغاز می کند و وضعیت فعلی ساختمان را تجزیه و تحلیل می کند و پیشنهاداتی را در مورد نحوه رویکرد به کارهای آینده ارائه می دهد.

متیو میشل، وزیر امور خارجه مسئول Régie des Bâtiments گفت: «کاخ عدالت نماد کشور ما است – اما بیش از 40 سال است که زیر داربست قرار دارد و وضعیت داخلی آن نیاز به بازسازی کامل دارد.

«خوشحالم که اعلام کنم، پس از بازسازی کامل نماها، در سال 2024، زمانی که اولین داربست در نما در سمت Place Poelaert را برمی داریم، به طور موازی بازسازی داخل دادگاه را آغاز خواهیم کرد. “

راه اندازی یک تیم اختصاصی پس از گزارش اولیه توسط بنیاد Poelaert و انجمن های حوزه هنری صورت می گیرد که میشل گفت که در هنگام ترسیم استراتژی برای بازسازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طرح این است که کل فضای داخلی کاخ دادگستری به عنوان بخشی از چشم انداز تصویب شده توسط شورای وزیران فدرال در دسامبر 2016، بازسازی، بازسازی و تزئین شود، که از جمله تصریح می کند که ساختمان دادگاه به طور کامل به عنوان کارکرد باقی خواهد ماند. ساختمان مرکزی دادگستری در بروکسل

هدف بازگرداندن ظاهر اصلی دادگاه است که به عنوان یک بنای تاریخی محافظت می شود و در عین حال ساختمان را با نیازهای یک سیستم قضایی مدرن و الزامات معاصر از نظر پایداری و تکنیک تطبیق می دهد.

در حال حاضر یک مطالعه امکان سنجی اولیه در حال راه اندازی است که هدف آن امکان نمایی از وضعیت کلی ساختمان، با تمرکز عمدتا بر جنبه های فنی و تجزیه و تحلیل، از جمله، برنامه ریزی شهری، جنبه های تاریخی و میراث، استفاده از مصالح، پایداری، ایمنی آتش نشانی، زهکشی و تاسیسات فنی.

این مطالعه باید چالش‌ها و اولویت‌ها را برای بازسازی و نوسازی فضای داخلی مشخص کند، گزینه‌های ملموس برای مقابله با آنها و مقایسه آنها از نظر هزینه و امکان‌سنجی را مشخص کند.

انتظار می رود این مطالعه حداکثر تا پاییز 2024 تکمیل شود.

در مرحله بعد، نیازهای کاربران مختلف کاخ دادگستری شناسایی می‌شود و پس از آن می‌توان قرارداد عمومی را برای مطالعه مرمت و بازسازی واقعی منعقد کرد.

خود این کارها در چند مرحله انجام می شود زیرا دادگاه باید همیشه فعال بماند.

پس از تکمیل مطالعه امکان سنجی، بینش بیشتری در مورد قیمت تمام شده و برنامه ریزی برای بازسازی و نوسازی داخلی وجود خواهد داشت.

بودجه بازسازی در حال حاضر بین 100 تا 300 میلیون یورو، بسته به وسعت کار، تخمین زده می شود که تکمیل آن برای سال 2040 برنامه ریزی شده است.

کاخ دادگستری با 160000 متر مربع دفاتر، راهروها و سالن های دادگاه یکی از بزرگترین دادگاه ها در جهان است.

میشل گفت: «ما باید به این بنای تاریخی میراث خود افتخار کنیم و وسایلی را فراهم کنیم تا در آزمون زمان مقاومت کند.

«امروز این ساختمان نماد شکست است، زیرا مشخصا 40 سال داربست پذیرفتنی نیست. اما من می خواهم آن را به نمادی از موفقیت و موفقیت تبدیل کنم.”

این کارها ممکن است در نهایت بزرگ نباشند – برای مثال، کارها ممکن است شامل یک ناودانی باشد که هرگز تعمیر نشده است، یا یک سیستم تخلیه آب که از چرخش خارج شده است و باعث آسیب کاملاً قابل اجتناب می شود – اما تیم تحقیقاتی باید فهرست کاملی از آنها را کشف کند. آنچه نیاز به تعمیر دارد

ژان پیر بویل، وکیل و رئیس سابق کافه بروکسل، گفت: «برای ده‌ها سال، ما با هر وزیر مربوطه مبارزه کرده‌ایم تا آنها را از خواب بیدار کنیم و اوضاع را پیش ببریم.

“ما معتقدیم که زمان مناسب است: کار برای برداشتن داربست ها بالاخره در تابستان امسال آغاز می شود و زمان آن رسیده است که به بازسازی داخلی بپردازیم تا ساختمان را با سیستم قضایی مدرن تطبیق دهیم.”

قاضی سابق فرانسوا تولکنز، اکنون نایب رئیس دادگاه اروپایی حقوق بشر، استاد دانشگاه UCLouvain و عضو Quartier des Arts، که تأمین مالی مطالعه اولیه را بر عهده داشت، با این موضوع موافقت کرد.

تولکنز گفت: «پیگیری نوسازی تا انتها بسیار مهم است زیرا اینجا مکانی است که عدالت از طرف مردم بلژیک اجرا می شود.

“این نمادین و در عین حال بسیار ملموس است. برای اجرای عدالت باید دید. این یک قدرت مخفی نیست. مقام قضایی مهم است زیرا نقش آن تلاش برای کمک به صلح اجتماعی است. و این سزاوار معماری متناسب با آن است.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *