مارپیچ مترو خط 3 هزینه زیادی برای بروکسل به تنهایی دارد

وزیر تحرک بروکسل، الکه ون دن برانت (گروئن) هزینه های بالونی خط 3 مترو پایتخت بلژیک را “بیش از حد برای بروکسل به تنهایی” خوانده است.

” [Brussels] ون دن برانت گفت: دولت اراده خود را برای ادامه ساخت مترو تایید کرده است، اما این بدان معنا نیست که ما نباید هزینه را زیر سوال ببریم.

ما به حمایت خارجی نیاز داریم… ما رسماً از دولت فدرال درخواست منابع مالی خواهیم کرد. ما همچنین به دنبال این هستیم که اروپا چه کاری می تواند انجام دهد.

وزیر گفت که هزینه کار در این خط به بیش از 4 میلیارد یورو افزایش یافته است.

این پروژه از زمان راه‌اندازی خود با یک سری مشکلات روبرو بوده است و اخیراً از طریق یک آگهی شغلی «نابه‌هنگام» که توسط رسانه‌ها کشف شد، فاش شد که Beliris، اداره ساختمان فدرال بروکسل، در نظر دارد آن را به طور کامل لغو کند.

بلیریس از آن زمان گفته است که “اینکه این پروژه هنوز آینده دارد بستگی به دولت بروکسل دارد”.

به نظر می رسد ون دن برانت سیگنال های روشنی ارسال می کند مبنی بر اینکه پایتخت بودجه لازم برای اجرای پروژه را ندارد.

بروز گزارش می دهد که هزینه جدید حداقل 4 میلیارد یورو از یک بحث در کمیته تحرک پارلمان بروکسل که بسیاری از سؤالات بی پاسخ مانده بودند، پدیدار شد.

بخش خوبی از این هزینه اضافی با پیشنهادات برای بخش شمالی خط توضیح داده می شود که بسیار گرانتر از حد انتظار بود – 2 میلیارد یورو به جای 810 میلیون یورو Beliris مورد انتظار.

ون دن برانت گفت: “این واقعا برای ما یک شوک بود، چیزی که نمی توانستیم پیش بینی کنیم.”

همچنین تاکنون تنها دو پیشنهاد وجود داشته است، به این معنی که رقابت بسیار محدود می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد – احتمالی که Van den Brandt قصد دارد قبل از تعهد به هر مناقصه‌گری بررسی کند – تصمیمی که در حال حاضر برای پایان سال 2024 برنامه‌ریزی شده است.

به گفته ون دن برانت، بلیریس تا پایان سال 2024، 444 میلیون یورو در مترو سرمایه گذاری خواهد کرد، “و این به سختی 10٪ از کل هزینه است”.

ون دن برانت به تعدادی از سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داد. Cieltje Van Achter (N-VA) در حال ارائه طرحی است که خواستار شفافیت در مورد تأثیر هزینه اضافی بر بودجه بروکسل است.

ون آچر گفت: «دولت بروکسل همیشه به دنبال حمایت بیشتر از سطح فدرال یا اروپایی است، اما باید خانه خود را نیز سامان دهد.

بهره برداری طولانی مدت از نیمه جنوبی خط 3 مترو – از بروکسل-شمال تا آلبرت – بدون تکمیل شدن بخش شمالی به سمت Bordet غیرممکن است، زیرا طبق گفته، هیچ انباری برای ذخیره قطارهای مترو در مسیر آینده وجود ندارد. به مدیر اجرایی Stib، Brieuc de Meeûs.

دی میوس گفت: «در طول یک دوره موقت، ما می‌توانیم مترو را فقط بین بروکسل-شمال و آلبرت اداره کنیم، اما حفظ آن در دراز مدت غیرممکن است.

این به این دلیل است که ما یک انبار ذخیره برای پارک قطارهای مترو نداریم. بدون این انبار، مانورهای بسیار پیچیده ای باید در شب انجام شود. یک انبار در انتهای خط مورد نیاز است.»

دی میوس امکان بهره برداری از بخش جنوبی پروژه را رد کرد.

ما به یک انبار نیاز داریم [at Bordet, the northern end of the line] برای تزریق قطارهای خط 3 به شبکه و اطمینان از تعمیر و نگهداری.

در حالی که مقامات مختلف برای یافتن راه حلی برای افزایش هزینه های پروژه تلاش می کنند، د میوس پیشنهاد کرد که «یک قدم به عقب» لازم است.

دی میوس گفت: «ما باید روشمند کار کنیم، زیرا این کاری است که ماه ها طول می کشد. طبیعی است که چنین پروژه های عظیمی زمان بر باشد.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *