فعال آب و هوا در اعتراض به فینال جام حذفی بلژیک، خود را به تیرک دروازه می بندد

ووتر موتون، فعال آب و هوا، به یک زمین فوتبال هجوم برد و خود را به تیرک دروازه در فینال جام حذفی روز دوشنبه بین اندرلخت و آ.ا. گنت در ورزشگاه کینگ بادوین در هیزل بست.

موتون تی شرتی به تن داشت که روی آن نوشته شده بود «فوتبال در یک سیاره مرده نیست» و «آیا فرزندان ما به دلیل بحران آب و هوا نمی میرند؟» بروز گزارش می دهد. این اعتراض برای مدت کوتاهی بازی را در زمان تصمیم گیری جام متوقف کرد.

یک آتش‌نشان زیپ‌ها را قطع کرد و نیروهای امنیتی موتون را دور کردند، جایی که او برای مدت کوتاهی دستگیر شد و بعداً همان شب آزاد شد.

این اولین باری نبود که او یک اقدام نمایشی را در یک رویداد ورزشی به منظور جلب توجه به موضوع تغییر آب و هوا انجام می داد. موتون قبلاً 9 بار به دلیل اقدامات اقلیمی دستگیر شده است و فقط 15 روز پیش از حصار نزدیک پایان مسابقه دوچرخه‌سواری تور دو فلاندر بالا رفت و با پیراهنی که شعار «عدالت اقلیمی اکنون» را بر سر زبان ها انداخته بود به سمت خط پایان دوید.

De Standaard گزارش می دهد که طوفان های زمین که خود را به تیرک دروازه زنجیر می کنند، به نظر می رسد روند جدیدی را در دنیای فوتبال ایجاد کنند. یک هفته پیش بازی فرانکفورت و فرایبورگ بوندس لیگا به همین دلیل متوقف شد و ماه گذشته نیز چندین اتفاق مشابه در لیگ برتر انگلیس رخ داد.

در مورد موتون، او می گوید که قصد توقف ندارد و برنامه هایی برای اقدامات بیشتر در آینده نزدیک دارد.

موتون با اشاره به بحران آب و هوا گفت: «مایه شرمساری است که مجبورم این کار را انجام دهم، اما احساس می کنم چاره دیگری ندارم زیرا این بسیار فوری و تهدیدکننده است.

برای من، این عمل موفقیت آمیز بود، من برای چند ثانیه روی صفحه نمایش بودم و مفسر فیلیپ جوس حتی چیزی در مورد آن گفت. به نظر من، اقدامات من برای بحران آب و هوا موجه است. شرکت ها و دولت ها به شدت در حال شکست هستند.»

موتون می‌گوید که تاکنون 300 تظاهرات مشابه انجام داده است. “در ابتدا، من نگران این بودم که مردم در مورد من چه فکر می کنند. اما اکنون، می توانم هم واکنش های مثبت و هم منفی را تحمل کنم.»

عکس : © Belga/Bruno Fahy

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *