فلوریدا به وضعیت مطلوب دیزنی پایان می دهد

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا روز جمعه قانونی را امضا کرد که در ژوئن 2023 اجرایی خواهد شد و وضعیت مطلوب پارک موضوعی دنیای دیزنی را از بین می برد، غول سرگرمی که از مضامین مترقی خاصی دفاع می کند که توسط جمهوری خواهان منتخب قدردانی نمی شود. موقعیت ویژه در چهارچوب متن در زمان ساخت سایت تفریحی دنیای دیزنی در دهه 1960 به دیزنی اعطا شد. این دیزنی استقلال زیادی از مدیریت محلی به آن ارائه داد و آن را از اکثر مقررات “ایالت” مستثنی کرد. .

روابط بین آقای دیسانتیس و دیزنی اخیراً پس از آن که باب چاپک، مدیر عامل دیزنی، به طور علنی علیه قانونی که توسط فرماندار مبنی بر ممنوعیت تدریس موضوعات مرتبط با گرایش جنسی یا هویت جنسیتی در مدرسه ابتدایی مطرح شده بود، به شدت متشنج شد.

این متن توسط مخالفانش لقب “نگو همجنسگرا” (“در مورد همجنسگرایان صحبت نکن”) گرفته شده است.

بر اساس یک یادداشت داخلی فاش شده، باب چاپک در ابتدا تمایلی به اتخاذ موضع در مورد متن نداشت. سپس کارمندان دیزنی علیه «بی‌تفاوتی» این گروه تظاهرات کردند و فراخوان‌ها برای تحریم در رسانه‌های اجتماعی پخش شد و در نهایت باعث شد تا مدیرعامل بر خلاف قانون عمل کند.

“شما یک شرکت هستید که مقر آن در بربنک، کالیفرنیا است و از قدرت اقتصادی خود برای حمله به والدین در ایالت من استفاده می کنید. ما این را تحریک آمیز می دانیم و با آن مبارزه خواهیم کرد.”آقای دیسانتیس روز جمعه هنگام امضای متن گفت.

پارک موضوعی دیزنی در نزدیکی اورلاندو یکی از پربازدیدترین پارک‌های جهان است و برند دیزنی همچنان مورد علاقه آمریکایی‌ها است.

دیزنی با وضعیت ویژه خود تعدادی از خدمات عمومی ضروری مانند جمع آوری زباله یا تصفیه آب را تضمین کرد و برخی از مقامات منتخب بیم دارند که لغو این وضعیت منجر به انتقال بدهی به دولت های محلی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *