فوتبال بلژیک کمپینی را برای مقابله با نژادپرستی و تبعیض راه اندازی کرد

به گزارش Bruzz، فدراسیون‌های فوتبال بلژیک و لیگ حرفه‌ای هر کدام ویدیوی کوتاهی را برای افزایش آگاهی در مورد نژادپرستی و تبعیض در فوتبال بلژیک منتشر کرده‌اند.

پیام ساده است: اگر کسی یک حادثه تبعیض آمیز را تجربه کرده یا تحت تأثیر قرار گرفته است، تشویق می شود که صحبت کند و سکوت نکند.

آخرین کمپین یک اقدام مشترک توسط اتحادیه سلطنتی فوتبال بلژیک (RBFA)، اتحادیه باشگاه‌های فرانسوی زبان فوتبال (ACFF) و Voetbal Vlanderen و همچنین لیگ حرفه‌ای است.

این دو سال پس از راه‌اندازی طرح اقدام «با هم بیایید»، که فراگیر بودن را در زمین ترویج می‌کند، صورت می‌گیرد.

ویدئوی 30 ثانیه ای پسر جوانی را به تصویر می کشد که در حال خالکوبی توهین آمیز توهین آمیز روی گونه چپ خود است. این ویدئو توضیح می دهد که هر نوع تبعیض، مانند خالکوبی، اثری دائمی بر جای می گذارد. تمام زندگی آن فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و به ویژه برای کودک مضر است.

سانیا آهروچ، مدیر شمول RBFA، گفت: «ما می‌خواهیم آینه‌ای در برابر مردم داشته باشیم. «تبعیض چند بار در هفته در زمین های فوتبال بلژیک ادامه دارد. تنها با گزارش هر حادثه، محکوم کردن انبوه آن و سپس انجام اقدامات لازم، می‌توانیم جلوی تبعیض در فوتبال بلژیک را بگیریم.

طبق تحقیقات RBFA و KU Leuven، 37 درصد از فوتبالیست های جوان در دو سال گذشته تبعیض را تجربه کرده اند. متأسفانه، همچنین نشان می دهد که نیمی از دختران جوان در فوتبال بلژیک نیز قربانی هستند.

در سال 2022، 590 گزارش از موارد در زمین های فوتبال وجود داشت، در مقایسه با 237 گزارش در سال 2021. از آنجایی که بسیاری از موارد گزارش نشده است، انتظار می رود که رقم واقعی بسیار بیشتر باشد.

در 15 مارس، RBFA کنفرانس “زیرا ما هستیم” را به عنوان بخشی از کمپین “با هم بیایید” سازماندهی می کند. سه قربانی تجربه شخصی خود از تبعیض را با فارس هارون به عنوان ناظم و پیر کمپانی به عنوان سخنران اصلی به اشتراک خواهند گذاشت. این همایش یک سال افزایش آگاهی در کشور و ورزش را آغاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *