فیلم بلژیکی Close برنده جایزه تماشاگران LUX 2023 شد

فیلم بلژیکی بستن لوکاس دونت، کارگردان فلاندری، برنده جایزه فیلم تماشاگران اروپایی LUX 2023 در مراسمی در پارلمان اروپا در بروکسل شد.

این فیلم که محصول مشترک بلژیک، فرانسه و هلند است، داستان دوستی شدید بین دو پسر سیزده ساله لئو و رمی را روایت می کند. این یک داستان دلخراش از دوستی نوجوانی، احساس گناه، اشتیاق و از دست دادن است.

چهار فیلم دیگر که در فهرست نهایی این جایزه قرار گرفتند عبارتند از: آلکاراس کارلا سیمون کارگردان اسپانیایی روزهای سوزان توسط امین آلپر کارگردان ترک ویل O’the Wisp توسط کارگردان پرتغالی João Pedro Rodrigues و مثلث غم توسط کارگردان سوئدی روبن اوستلوند.

فیلم برنده با ترکیب رای عمومی و رای نمایندگان پارلمان اروپا انتخاب شد که هر کدام 50 درصد ارزش داشتند.

در مجموع، پلتفرم جوایز حدود 45000 امتیاز (بررسی در مقیاس یک تا پنج ستاره) از بینندگان اروپایی و 360 از اعضای پارلمان اروپا دریافت کرد.

جایزه تماشاگران اروپایی تنها آخرین جایزه برای فیلم بلژیکی بود. با وجود شکست در اسکار در بخش فیلم های بین المللی در اوایل سال جاری، Close از زمان اکران خود در سال 2022، نقدهای مثبت و جوایز زیادی را به دست آورد.

این فیلم جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن سال گذشته را به اشتراک گذاشت، جایزه فیلم سیدنی و بهترین فیلم مستقل بین‌المللی را در جوایز فیلم مستقل بریتانیا دریافت کرد و در بخش بهترین فیلم خارجی زبان در صدر جوایز فیلم منتخب منتقدان قرار گرفت.

عکس: مراسم اهدای جوایز در پارلمان اروپا ©پارلمان اروپا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *