از زمان استفاده از سیستم کیسه‌های نارنجی، بروکسل 137 درصد ضایعات غذایی بیشتری جمع‌آوری می‌کند

ارقام جدید نشان می دهد که پس از شروع ناهمواری جمع آوری زباله های مواد غذایی در بروکسل از طریق ظروف نارنجی جدید، تخمین زده می شود که 137 درصد زباله های بیشتری از مدت مشابه سال گذشته جمع آوری شده است.

بروز گزارش می دهد که شش هفته از آغاز رسمی جمع آوری زباله های جدید می گذرد و 1097 تن زباله مواد غذایی بین 15 می تا 15 ژوئن جمع آوری شده است.

علاوه بر این، با عادت کردن مردم به سیستم جدید، تعداد کیسه‌هایی که به اشتباه بیرون ریخته شدند، به شدت کاهش یافت.

استفاده از کیسه های نارنجی برای ضایعات مواد غذایی در اکثر نقاط بروکسل از 15 می اجباری شده است.

بروکسل پروپرته برنامه جدید را موفقیت آمیز می خواند و می گوید که مقدار ضایعات غذایی دسته بندی شده از زمان شروع اصلاحات به طور پیوسته افزایش یافته است – از 157 تن در هفته اول به 345 تن در هفته چهارم اجرای آن.

ساختمان‌های آپارتمانی با کانتینرهای بزرگ نیز ارقام دلگرم‌کننده‌ای را نشان می‌دهند، با جمع‌آوری 227 تن ضایعات غذایی از 15 می.

علاوه بر ضایعات مواد غذایی، دسته بندی پلاستیک نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به لطف دسته بندی اجباری انواع بسته بندی پلاستیکی در کیسه آبی، حجم جمع آوری شده 14 درصد از 1440 تن به 1640 تن افزایش یافت.

افزایش ضایعات مواد غذایی منجر به کاهش میزان زباله های ورودی به کیسه های سفید و سپس زباله سوزها شده است. کاهش دقیق زباله های باقیمانده در هفته های آینده محاسبه می شود.

اهمیت روزافزون بازیافت ضایعات مواد غذایی نیز منجر به افزایش شدید تقاضا برای ظروف نارنجی شده است. Bruxelles Propreté از ماه مه بیش از 32000 کانتینر را به شهرداری ها و Recyparks تحویل داده است و 70000 سطل نارنجی دیگر نیز در روزهای آینده تحویل خواهد شد.

تا پایان سال، در مجموع 300000 سطل بین ساکنان بروکسل توزیع خواهد شد.

در اولین روزهای اصلاح زباله، کیسه‌ها اغلب در زمان نامناسبی خارج می‌شدند – با وجود کمپین‌های آگاهی‌بخشی فراوان، تا ۸۰ درصد در اولین ساعات اصلاحات.

Bruxelles Propreté تصمیم گرفت که کیسه های نادرست را به طور سیستماتیک جمع آوری نکند، بلکه تا دور بعدی جمع آوری صبر کند تا مردم از تغییرات برنامه جمع آوری آگاه شوند. این رویکرد منجر به کاهش نرخ خطا به 20 درصد در هفته دوم اصلاحات شد.

از زمان شروع اصلاحات، Bruxelles Propreté بیش از 60000 برچسب “خطا” را بر روی کیسه هایی که در زمان نامناسب قرار داده شده اند، نصب کرده است، اما در هفته گذشته تنها 8000 برچسب. این آژانس گفت که نتایج “دلگرم کننده” است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *