قانونگذاری در فرانسه: طرفدار مکرون در میان فرانسویان خارج از کشور پیشتاز است، پیشرفت در سمت چپ

نخست‌وزیر اسبق حتی قبل از اعلام نتایج رسمی در توییتر خود با اشاره به معاون خروجی و برکناری‌اش اعلام کرد: «اگر اختلاف و تفرقه باعث سردرگمی شده است، نمی‌توانم امتیاز خود را نادیده بگیرم و اینکه نامزدی‌ام قانع نشد». استفان ووژه، نامزد اکثریت مخالف، که دوم شد.

او قبل از اینکه نامزد نوپس، رنو لو بره را که در این حوزه پنجم فرانسوی از خارج از کشور که شامل اسپانیا نیز می‌شود، اول شد، در دور دوم مسدود کند، افزود: «به وضوح به من بستگی دارد که عواقب را ترسیم کنم». ، پرتغال، موناکو و آندورا و حدود 120000 رای دهنده ثبت نام کرده است.

رهبر نمایندگان خروجی LREM کریستف کاستانر روز دوشنبه در France 2 “برای انتخاب” آقای Vojetta “به دلیل حمایت از رئیس جمهور” تماس گرفت. اما او “خشونت” واکنش ها به شکست آقای والس را محکوم کرد.

“خوب رهایی” در شبکه های اجتماعی چندین عضو Nupes و به ویژه LFI را اعلام کرده بود. مانوئل بومپارد یاغی روز دوشنبه در France Info تخمین زد که شکست آقای والس “خبر خوبی برای دموکراسی است”.

نوپس در دو حوزه از 11 حوزه انتخابیه خارجی در صدر قرار گرفت و تقریباً در همه جا مقام دوم را به خود اختصاص داد، به استثنای رتبه هشتم در سراسر دریای مدیترانه، از جمله ایتالیا و اسرائیل، که در آن مایر حبیب، معاون سابق UDI در صدر قرار گرفت.

در حوزه انتخابیه 1 (آمریکای شمالی)، رولاند لسکور، معاون برون‌شده مجلس ماکرون، اول شد، اما نامزد نوپس، فلورانس راجر، از نزدیک دنبال می‌شود.

در بنلوکس، حوزه انتخابیه چهارم، نامزدهای «آنسامبل» (پییر-الکساندر آنگلاد) و NUPES (سیسیل گوندار) هستند که برای دور دوم واجد شرایط هستند.

در ششم (سوئیس)، معاون خروجی یواخیم سون-فرورت، که در سال 2017 برای LREM انتخاب شد، قبل از معاشقه با راست افراطی، به نفع مارک فراچی، اقتصاددان نزدیک به امانوئل ماکرون، حذف شد.

پولینزیایی ها که روز شنبه رای دادند، همچنین نامزدهای سرمایه گذاری شده توسط اکثریت ریاست جمهوری در حوزه اول (نیکول بوتو، 41.9 درصد) و حوزه دوم (Tepuaraurii Teriitahi، 33.2 درصد) را در صدر قرار دادند. اما در مرحله سوم، موتای برادرسون که در کنار کمونیست‌ها در مجلس نشسته بود، با دو امتیاز جلوتر از کاندیدای ماکرونیست (34.2%) در صدر قرار گرفت.

بر اساس ارقام موقت، به نظر می رسد فرانسوی های ساکن خارج از کشور بیش از سال 2017 (19.1٪) بسیج شده اند.

حتی بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری، انتظار می رود که رای ممتنع برای دور اول انتخابات پارلمانی در 12 ژوئن (52 یا 53 درصد بر اساس نظرسنجی ها در مقابل 51.3 درصد در سال 2017) در یک سطح بی سابقه باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *