مارین لوپن: در صورت پیروزی، پدرم در الیزه حضور خواهد داشت.

مارین لوپن، کاندیدای راهپیمایی ملی در دور دوم، امروز بعدازظهر در یک مصاحبه زنده طولانی به سوالات تلویزیون BFM پاسخ داد. اول از همه، آیا او آماده رهبری یک کشور است؟ این نامزد تندرو بلافاصله می گوید: “من برای دهه ها انتخاب شده ام. ما وقتی ماکرون را به الیزه آمد نمی شناختیم.”

و اگر فرانسوی ها او را انتخاب کنند، با چه کسی کار خواهد کرد؟ “اگر فرانسوی‌ها من را انتخاب می‌کنند، به این دلیل است که آنها دیگر نمی‌خواهند این بین خودشان باشد و می‌خواهند کشور برای آنها توسط فرانسوی‌ها اداره شود. من نمی‌خواهم به آنها یک دولت تکنسین با مک کینزی بدهم، من سیاست می‌خواهم.”، او اصرار دارد. من به شما نمی گویم که چه کسی نخست وزیر من یا من خواهد بود، هیچ کس نمی گوید. اما این یک سیاستمدار، یک رهبر تیم خواهد بود که به قوام پروژه من احترام می گذارد.”

در مورد اصلاحات بازنشستگی، این دو نامزد نظرات بسیار متفاوتی دارند. ماکرون معتقد است که ایده های لوپن مورد حمایت مالی قرار نخواهند گرفت که به گفته او “کارابیستوی” است. کاندیدای انتخاباتی پاسخ می دهد که این بحث چندان خوب نیست و در هر صورت او معتقد است که ماکرون نسبت به او وحشیانه و تهاجمی است. از نظر مارین، اظهارات مکرون در مورد بازنشستگی مبتنی بر مطالعات تحریف شده است و به گفته او “بله، امکان تغییر سیستم بدون به خطر انداختن آن وجود دارد.”

و اتحادیه؟

نامزد RN برای مدتی از خروج از اتحادیه اروپا و یورو صرف نظر کرده است، اما تحت شرایط خاص. “من تقاضاهایی برای به قوت خود باقی ماندن دارم. اما آنچه عجیب است این است که کشورهای دیگر نیز به جز فرانسه این کار را انجام می دهند. مثلا آلمان برای دفاع از منافع ملی خود مطالباتی را مطرح می کند. فرانسه این کار را نمی کند و این عجیب است.”به گفته نامزدی که برای “اتحاد اروپایی ملل” درخواست می کند. کساکو؟ برای مثال، اتحادیه ای با لهستان، مجارستان و آلمان است که بگوییم قانون اساسی ملی قانون عالی مردم است. بنابراین حقوق و معاهدات نمی توانند جایگزین آنها شوند.”

چه موضعی در مقابل روسیه؟

نامزد رالی ملی قبلاً از بودجه روسیه برای تأمین مالی اقدامات خود استفاده کرده است.

در سال 2014، حزب جبهه ملی به منابع مالی روسیه متوسل شد: وامی از بانک روسی گرفته شد، اولین بانک چک-روسی (FCBR) که در سال 2016 بسته شد. این بار، برای انتخابات ریاست جمهوری، مارین لوپن دریافت کرد. بودجه مجارستان آیا او با روسیه تضاد منافع دارد؟ “بله، من یک وام دارم، اما فقط باید آن را پس بدهم. این تنها تعهد است، نه چیز دیگر. و اگر مجبورم تمام راه را تا روسیه بروم تا پول پیدا کنم، به این دلیل است که در فرانسه کسی نمی خواست آن را بدهد. به من»، کاندید را توجیه می کند. من هیچ تعهد دیگری در قبال روسیه ندارم، مانند هر شهروند فرانسوی که پول قرض می کند.

این نامزد اطمینان می دهد که قبل از خروج نیروهای روسی از خاک اوکراین و امضای معاهده صلح، دلیلی برای رفتن به روسیه ندارد.

حجاب

موضع نامزد راست افراطی همچنان رادیکال است. “همه اینها مغایر با ارزش‌های ما، احترام به زنان است. اینها یونیفرم‌هایی هستند که توسط اسلامگرایان تحمیل شده‌اند و هدفشان اعمال فشار بر کسانی است که آن را نمی‌پوشند. من فکر می‌کنم که ما باید پوشیدن حجاب را ممنوع و تحریم کنیم. جریمه برای پوشیدن ماسک، او رها می کند.

در صورت پیروزی و در صورت شکست مارین لوپن چه اتفاقی می افتد؟ و آیا پدرش در صورت برنده شدن در مراسم تحویل حضور خواهد داشت؟ “در صورت پیروزی، پدرم در الیزه خواهد بود. اگر شکست بخورم، به دفاع از فرانسوی ها ادامه خواهم داد، زیرا من تمام عمرم این کار را انجام داده ام.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *