سالمونلا در محصولات Kinder: 29 عفونت متصل به Ferrero Arlon در بلژیک

آژانس ایمنی مواد غذایی بلژیک FASFC اعلام کرده است که از میان تعداد عفونت های سالمونلای گزارش شده در بلژیک، تا کنون 29 مورد به کارخانه Ferrero در آرلون مرتبط بوده است.

سایت Ardennes Kinder Surprise را در میان سایر محصولات شکلاتی محبوب کودکان تولید می کند.

به گزارش بلگا، آژانس فدرال ایمنی زنجیره غذایی همچنین حدود 20 آلودگی اضافی را که در ماه های اخیر در بلژیک رخ داده است، کشف کرده است که آنها را مشکوک می داند.

FASFC خاطرنشان کرد: «تحلیل‌های ژنتیکی عمیق نمونه‌های مدفوع انجام‌شده توسط Sciensano و پرسش‌نامه‌های بیمارانی که جوامع منطقه‌ای معرفی کرده‌اند، باید به این سؤال پاسخ دهد که آیا این موارد واقعاً به Ferrero در آرلون مرتبط هستند یا خیر».

تاکنون بیش از 100 مورد سالمونلوز مرتبط با سایت بلژیکی شرکت شکلات ایتالیایی Ferrero در چندین کشور اروپایی گزارش شده است. منشأ آنها با تجزیه و تحلیل DNA و پرسشنامه بیماران تأیید شده است.

تحقیقات بیشتر در مورد سایر موارد مشکوک در این کشورها ادامه دارد. تمرکز بر روی کودکان زیر 10 سال است که این محصولات را مصرف کرده اند.

در شایع ترین علائم عفونت سالمونلا شامل اسهال، تب، درد شکم یا استفراغ می شود.

در حال حاضر تمامی تولیدات در کارخانه آرلون به حالت تعلیق درآمده و تمامی محصولات Kinder تولید شده بین ژوئن تا تاریخ کنونی فراخوانده شده اند.

عکس: (c) Belga/Laurie Dieffembaq

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *