محاکمه ترور بروکسل: انتخاب هیئت منصفه، شروع رسیدگی

با تکمیل انتخاب هیئت منصفه، محاکمه جنایی مربوط به بمب‌گذاری‌های بروکسل در سال 2016 شروع به کار می‌کند و به نظر می‌رسد گران‌ترین محاکمه‌ای باشد که کشور تا کنون دیده است.

حملات تروریستی در 22 مارس 2016، زمانی که بمب‌هایی در ایستگاه مترو Maelbeek و فرودگاه بروکسل منفجر شد و 32 کشته و صدها زخمی برجای گذاشت.

هیئت منصفه ای که مظنونان درگیر را محاکمه خواهد کرد، متشکل از پنج مرد و هفت زن است که از میان نزدیک به 1000 نفری که احضار شده بودند، انتخاب شدند.

تخمین زده می شود که 300 نفر از این هزار نفر، عمدتاً به دلایل پزشکی، اما همچنین برخی دلایل خصوصی، از جمله تعطیلات رزرو شده قبل از احضار یا ارتباطات شخصی با قربانیان یا وکلای دخیل در محاکمه، از قبل معاف شدند.

در میان احضار شدگان، کوین بورلی، ورزشکار بلژیکی بود که به دلایلی که مشخص نشده بود، اما احتمالاً مربوط به وضعیت او به عنوان یک شخصیت عمومی پس از کسب طلا در المپیک به عنوان یک دونده، معاف شد.

در مجموع 12 هیئت منصفه با 24 هیئت منصفه ذخیره (15 مرد، 9 زن) وجود خواهد داشت. این هیئت منصفه می توانند در هر زمان در صورت بیماری یا سایر عوامل رد صلاحیت، یکی از 12 هیئت منصفه را جایگزین کنند.

توازن جنسیتی یک الزام است، با حداکثر هشت مرد یا هشت زن.

اعضای هیئت منصفه برای محاکمه، علاوه بر کمک هزینه روزانه تقریباً 48 یورو و پوشش هر گونه هزینه سفر، کمک هزینه ای معادل حقوق خود دریافت خواهند کرد.

آنها مجاز به ابراز احساسات در طول دادگاه نیستند و از گفتگو درباره افکار یا احساسات خود در مورد روند دادرسی با کسی خارج از مذاکرات رسمی و خصوصی منع می شوند.

اگر هیئت منصفه منتخب در جلسه دادگاه شرکت نکند، می تواند بین 400 تا 8000 یورو جریمه شود.

12 هیئت منصفه منتخب، محاکمه ای طولانی و طاقت فرسا را ​​با 10 متهم متهم به دست داشتن در بدترین حمله تروریستی در تاریخ بلژیک دنبال خواهند کرد.

اکنون که انتخاب نهایی شده است، دادگاه قرار است دوشنبه 5 دسامبر ساعت 9:00 آغاز شود.

در حالی که ابتدا قرار بود در ماه اکتبر شروع شود، رسیدگی به دلایل مختلفی از جمله بحث بر سر قرار دادن متهمان در قفس شیشه ای در جریان رسیدگی به تعویق افتاد.

اگرچه 10 مرد متهم هستند، اما تنها 9 نفر در دادگاه حاضر می شوند زیرا متهم دهم مرده فرض می شود.

انتظار می رود این آزمایش بین 6 تا 9 ماه طول بکشد و وعده می دهد که گران ترین در تاریخ بلژیک با برچسب قیمت 35.3 میلیون یورویی باشد.

بسیاری از این هزینه ها از زیرساخت های مورد نیاز برای آزمایشی با این بزرگی، از جمله بازسازی گسترده ساختمانی که در آن انجام خواهد شد، ناشی می شود.

هزینه های دادگاه نیز قابل توجه است، از جمله حقوق مترجمان. هزینه امنیت در محل هنوز در نظر گرفته نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *