چراغ سبز برای بازسازی دروازه منین در ایپرس

بنای یادبود جنگ جهانی اول دروازه منین در ایپر در ابتدای سال 2023 برای انجام کارهای بازسازی گسترده قبل از صدمین سالگرد آن در سال 2027 بسته خواهد شد.

کمیسیون گورهای مشترک المنافع (CGWC) که سایت را مدیریت می کند تأیید کرد که آخرین پست بدون وقفه هر شب در ساعت 20:00 ادامه خواهد داشت.

این صورتحساب اکثر هزینه های نوسازی را دریافت می کند، به طوری که بخش گردشگری و میراث فلاندر 1.6 میلیون یورو و شهر یپر 300000 یورو تعیین شده است.

برای بیش از 90 سال، این سایت یک یادبود زنده برای سربازان کشته شده بوده است. حک شده با تقریبا 55000 نام از نیروهای بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع در عملیات ناپدید شدند. هر روز عصر با به صدا درآمدن آخرین پست، ترافیک متوقف می شود.

انتظار می رود که کار مرمت گسترده به مدت دو سال قبل از صدمین سالگرد بنای یادبود ادامه یابد. طاق‌های سنگی طبیعی، نماهای آجری، مجسمه‌های شیر و تابوت‌خانه‌ها همگی بازسازی می‌شوند، در حالی که یک بام سبز اکولوژیکی جدید نصب می‌شود.

در حالی که بنای یادبود به روی عموم بسته است، یک “دروازه منین مجازی” دسترسی به اسامی قربانیان را تضمین می کند.

CGWC و مقامات محلی فلاندرز توافق نامه ای را برای این پروژه در زیر طاق های یادبود امضا کردند.

ماتیاس دیپندال، وزیر دارایی و بودجه، مسکن و میراث غیر منقول فلاندال، بر اهمیت “ساختمان نمادین” که داستان “تاریخ مشترک ما و هویت فلاندری”.

گیرت بکارت، مدیر CGWC اروپای مرکزی و جنوبی گفت که حمایت مالی دولت فلاندری و شهر یپرس به حفظ دروازه منین در بهترین شرایط برای نسل های آینده کمک می کند.

هر روز مردم یپر به ابراز قدردانی خود با مراسم آخرین پست ادامه می دهند. بنابراین دروازه منین پیوند – دروازه ای است که بین ملت ها، مردمان و فرهنگ های مختلفی که در اینجا ملاقات می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *