مردم محلی برای نجات کاخ دو میدی از کارهای ساخت و ساز مترو کمپین می کنند

مردم محلی ساکن در منطقه استالینگراد-لمونیه در مرکز بروکسل در حال مبارزه برای نجات کاخ تاریخی و به گفته مدیر گروه اقدام شهری ARAU، ماریون السیان، «معماری خارق‌العاده» قرن نوزدهمی هستند که به دلیل کارهای ساختمانی پیچیده خط 3 مترو

ساکنان گروهی به نام Notre Palais/Ons Paleis (کاخ ما) تشکیل داده اند تا از ساختمان غول پیکر 175 متری با حیاط مرکزی خیره کننده محافظت کنند.

این بازار که قبلاً یک بازار سرپوشیده بود که توسط معمار بلژیکی ویناند یانسنس در سال 1875 ساخته شد، دارای 35 کسب و کار، 37 باشگاه ورزشی و یک کالج تحصیلات تکمیلی با 1200 دانشجو است.

ماه گذشته، دولت بروکسل اعلام کرد که باید فضای داخلی مجتمع را به عنوان تنها راه حل برای ایجاد مسیر برای تونل‌سازی خط جدید متروی شهر تخریب کند.

این ضربه علاوه بر سال ها اختلال در این منطقه به دلیل کارهای ساختمانی وارد می شود.

ایزابل مارشال، از فدراسیون کمیته‌های محله، Inter-Environment بروکسل، گفت: “این منطقه را می کشد.” اکنون چهار سال است که مردم مجبورند در خاک و خاک زندگی کنند.

برچیدن کاخ میدی – مرکز پرهیاهو جامعه – به کمپین‌ها منجر می‌شود که ارزش آن (با توجه به سال‌های بیشتر بازسازی مورد نیاز) و سپس اصیل‌سازی شود.

آنها می گویند که به گفته کسانی که در این منطقه زندگی و کار می کنند، این عواقب گسترده ای خواهد داشت: یکی از ساکنان گفت: “آنها می خواهند محل ملاقات همه بچه های اینجا را از بین ببرند.”

ماریون السیان، مدیر ARAU، به بولتن گفت: اما علیرغم برنامه‌های شهر، با شهردار فیلیپ کلوز در سال 2020 که گفته بود «چیز زیادی» پشت دیوارهای آن وجود ندارد، در واقع هیچ مجوزی برای تخریب ساختمان داده نشده است.

او گفت که ARAU به ویژه در حال ارائه درخواستی برای طبقه بندی کاخ است. این یک کلید بزرگ در کار هر طرح تخریب خواهد بود – به خصوص اگر تصمیمات را تا انتخابات 2024 متوقف کند.

او گفت که در همین حین گروه نوتر کاخ در حال مبارزه است. این گروه در اولین جلسه شورای شهر بروکسل در 4 سپتامبر با چندین مشارکت مورد انتظار از مغازه داران ساختمان و سایر سازمان ها سخنرانی خواهد کرد.

اقدامات تکمیلی برای نجات این گوهر معماری که تاکنون اصلاً شناخته شده نبوده، انجام خواهد شد. اما آلسیان اصرار کرد که این تغییر خواهد کرد: “ما کاخ را در تمام بروکسل عمومی خواهیم کرد، بنابراین کمپین موثر است.”

عکس: Ben2/Wikimedia با مجوز Creative Commons

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *