مرکز جدید تحقیقات آب و هوا در Uccle افتتاح شد

یک مرکز ویژه برای تحقیقات آب و هوا به تازگی درهای خود را در شهرداری اوکل بروکسل باز کرده است.

به گزارش RTL، این مرکز که مرکز آب و هوای فدرال نامیده می شود، در حال حاضر به عنوان “یکی از جاه طلبانه ترین در سطح اروپا” توصیف شده است.

این مرکز جدید به عنوان یک مرکز تخصصی در مسائل آب و هوایی عمل خواهد کرد که همکاری بین بسیاری از دانشمندان را تقویت می کند.

یکی از آنها در مراسم افتتاحیه حضور داشت: برتراند پیکارد کاشف سوئیسی، که اولین انسانی بود که با هواپیمای خورشیدی به دور دنیا پرواز کرد.

او گفت: “من واقعاً متوجه شدم که بقیه جهان کاملاً در گذشته با سیستم ها، زیرساخت ها، مواد و منابع انرژی 120 ساله بوده است.”

اینجا، هیجان‌انگیز است، زیرا راه‌حل‌ها وجود دارد و برای شهروندان و کسب‌وکارها منطقی اقتصادی است.»

ساختمانی که اکنون مرکز آب و هوای فدرال را در خود جای داده، زمانی به عنوان محل سکونت مدیر موسسه سلطنتی هواشناسی عمل می کرد و مرکز جدید اکنون توسط دو زن دانشمند اداره می شود.

یکی از آنها، دکتر الا جامسین، که دکترای او در فیزیک است، گفت: “هنوز کمی خالی است، اما به زودی بسیار سرزنده تر خواهد شد.”

دکتر والری تروئه، دندروکلوماتولوژیست، که دکترای خود را در مهندسی علوم زیستی از کولوون دریافت کرد، به او می‌پیوندد.

تحقیقات آب و هوا در سطح فدرال در حال حاضر حدود 100 دانشمند را استخدام می کند، برای مثال، ستاره شناسان رصدخانه سلطنتی در Uccle و اقلیم شناسان در ایستگاه قطبی Princess Elisabeth در قطب جنوب.

این محققان تمایل دارند کار خود را به طور جداگانه انجام دهند، اما اولین هدف مرکز آب و هوای جدید هماهنگی بهتر تحقیقات آنها است.

توماس درمین (PS)، وزیر امور خارجه برای بازیابی علمی و سیاست گفت: «ما به مرکزی نیاز داشتیم که همه این تحقیقات را گرد هم آورد و یکی از جاه طلبانه‌ترین مراکز در سطح اروپا باشد.

تصادفی نیست که ما در بروکسل، پایتخت اروپا هستیم.

برای دکتر جمسین، هدف همچنین ایجاد پیوند بین محققان و نیازهای سیاستمداران و شرکت‌ها، به ویژه در مورد اقدامات آب و هوایی است.

دولت بلژیک بودجه ای بالغ بر 2 میلیون یورو در سال برای بهره برداری از مرکز آب و هوا در نظر گرفته است که علاوه بر 10 میلیون یورویی است که سالانه به تحقیقات علمی فدرال اقلیم اختصاص می یابد.

درمین که در افتتاحیه این مرکز نیز حضور داشت، گفت: “ما می خواهیم تحقیقات آب و هوایی بلژیک را به سطح بعدی ببریم.”

تمام تحقیقات آب و هوایی توسط موسسات علمی مختلف مانند RMI، Sciensano و رصدخانه سلطنتی در مرکز جدید ادغام شده و بهتر هماهنگ خواهد شد، به امید افزایش تاثیر تحقیقات.

مرکز آب و هوا همچنین با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی پیرامون چالش های جهانی آب و هوا همکاری خواهد کرد و برای سطح بالاتری از تحقیقات تلاش خواهد کرد. سیاستگذاران داخلی و خارجی نیز می توانند از این مرکز بخواهند تا تصمیمات سیاستی هدفمندتر مرتبط با آب و هوا اتخاذ کند.

یک تیم متشکل از 15 کارمند دائمی برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *