بروکسل از طرح 80 میلیون یورویی برای تبدیل شهر به مکانی تمیزتر رونمایی کرد

بروکسل به دنبال پاکسازی وجهه خود، به معنای واقعی کلمه، از طریق کمپین 80 میلیون یورویی برای مقابله با پاکیزگی عمومی است.

این طرح در طول سه سال اجرا خواهد شد و برخی از مناطق با مشکل ترین مناطق را در مورد زباله و زباله های عمومی هدف قرار می دهد.

این طرح که توسط آلن مارون وزیر بهداشت عمومی بروکسل ارائه شده است، پاک نامیده می شود و هدف آن تقویت همکاری پایدار بین سطوح مختلف دولت، همراه با سازمان های خصوصی و عموم مردم است.

مارون گفت: «بروکسل هنوز خیلی کثیف است. هرگز استراتژی پاکیزگی شهری وجود نداشته است. هر شهرداری در گوشه خودش کار می کند. اکنون ایده این است که همه با هم کار کنند.»

به عنوان بخشی از این طرح، دو مکعب شفاف در میدان Sainte-Croix، در مقابل ساختمان Flagey در ایکسل نصب شده است، که نشان دهنده نوعی زباله است که ساکنان بروکسل از دیدن آنها در خیابان های خود خسته شده اند، همراه با برخی راه حل ها. طرح جدیدی در نظر دارد ارائه کند.

در بیانیه ای از شهر آمده است: «این چیدمان از جمعه 25 نوامبر در میدان Sainte-Croix به نمایش گذاشته شده است و در حال حاضر سؤالاتی را در بین شهروندان ایجاد کرده است.

حجم 8 مترمربع بدون دلیل انتخاب نشده است: این حجم زباله و مگس را نشان می دهد که هر ساعت در منطقه بروکسل توسط خدمات نظافتی و شهرداری ها جمع آوری می شود.

هدف دیگر این کمپین یادآوری به مردم است که نظافت وظیفه همه است: مقامات دولتی، مشاغل و مردم عادی.

این طرح دارای 14 هدف و 65 اقدام برای این سه گروه است. ایجاد شورای همکاری بین شهرداری ها و مناطق، کاهش تعداد ته سیگارهای دور ریخته شده، افزایش فعالیت های آموزشی در مدارس و انجمن ها و تشویق شرکت ها برای کاهش ضایعات خود را شامل می شود.

اما یکی از اهداف اصلی این است که اقدامات اپراتورهای نظافت را هماهنگ کنیم تا از سردرگمی در مورد اینکه کدام مناطق تحت اختیار چه کسانی هستند جلوگیری شود.

به عنوان مثال، این طرح در Flagey ارائه شد، جایی که میدانی به همین نام مسئولیت منطقه محسوب می شود، در حالی که میدان Sainte-Croix زیر نظر شهرداری است. این وضعیت هم برای شهروندان و هم برای خدمات عمومی نامشخص است.

جدای از همکاری بین طرف های مختلف، مسائل اساسی مانند زباله و دفن غیرقانونی همچنان یک مشکل است. در بروکسل، سالانه 500000 تن زباله طبقه بندی نشده در زباله سوز به پایان می رسد، به این معنی که اقدامات پیشگیرانه تر و سختگیرانه تر همراه با آگاهی و اطلاع رسانی بهتر عمومی ضروری است.

مارون گفت: «استراتژی clean.brussels مبتنی بر یک طرز فکر جدید است: تمیزترین شهر، شهری نیست که بیشترین تمیزی را داشته باشد، بلکه شهری است که کمترین کثیف را داشته باشد.

مهم ترین مناطقی هستند که مسافران بین المللی بیشتر در معرض آن هستند، از جمله Place Flagey، Mont des Arts و Gare du Midi، که اغلب مملو از زباله هستند و بنابراین تصوری منفی از شهر برای گردشگران ایجاد می کنند.

بر اساس طرح جدید، این مناطق مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت و تعداد نقاط بازیافت و جمع آوری زباله افزایش می یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *