معضلات انرژی: ارزان ترین راه برای انجام شستشوی شما چیست؟

الکس پولفلیت، کارشناس انرژی (راه حل‌های انتشار صفر) می‌گوید: «اگر ماشین لباسشویی در خانه دارید، از آن استفاده کنید. این کارشناس می‌گوید که با قیمت‌های متوسط ​​فعلی 25 یورو سنت برای شما هزینه خواهد داشت.

هنگام خرید ماشین لباسشویی جدید حتماً یک ماشین لباسشویی با برچسب A تهیه کنید. اینها نسبت به ماشین های لباسشویی با برچسب D انرژی کمتری مصرف می کنند.

اگر در خانه ماشین لباسشویی یا کمد هواکش ندارید، لباسشویی ارزان ترین گزینه خواهد بود. اما تفاوت قیمت بین لباسشویی و شست و شوی در خانه آنقدر زیاد است که بعد از یک سال می توانستید با آن پول ماشین لباسشویی بخرید. سفر به خشکشویی تا 8 یورو برای شما هزینه دارد و آن هم بدون حمل و نقل.

الکس می‌گوید کمدهای هواکش گران هستند و هر بار حدود 2 کیلووات ساعت مصرف می‌کنند. اگر یک کمد هواکش جدید نصب می کنید، مطمئن شوید که یک کمد سازگار با انرژی تهیه کرده اید. به سراغ کمد هواکش با پمپ حرارتی بروید. که انرژی کمتری مصرف می کند.

آویزان کردن لباسشویی برای خشک شدن روی خط حتی ارزان تر است. آفتاب و باد رایگان هستند، اما در یک روز بارانی در فلاندر خشک کردن شستشو کار آسانی نخواهد بود. خشک کردن لباسشویی در داخل خانه می تواند منجر به کپک زدن شود. خیلی مراقب باش.

کارشناس ما می گوید: لباس های خود را در خانه بشویید و خشک کنید و این کار شما را 1.25 یورو عقب می اندازد و در درازمدت خرید لوازم مورد نیاز ارزان ترین گزینه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *