منطقه بروکسل گنج Art Nouveau، دفتر طراحی هورتا Van Eetvelde را می خرد.

VRT گزارش می دهد که منطقه بروکسل یک خانه آرت نوو طراحی شده توسط ویکتور هورتا را به لطف یک بسته مالی 3.5 میلیون یورویی توسط صندوق فدرال Beliris خریداری کرده است.

پاسکال اسمت (Vouruit) وزیر امور میراث بروکسل می‌گوید این خرید تضمین می‌کند که ساختمان نمادین میراث جهانی یونسکو دوباره به روی بازدیدکنندگان باز شود.تصویر بالا سمت چپ).

ملک پر زرق و برق و در عین حال تصفیه شده در گوشه خیابان پالمرستون در مجاورت هتل ون ایتولد (Hôtel van Eetvelde)تصویر بالا سمت راست). این بنا به عنوان الحاقیه برای قرار دادن دفتر بارون ادموند ون ایتولده ساخته شد، اگرچه این دو ساختمان اکنون واحدهای جداگانه ای هستند.

پاسکال اسمت (وورویت) می‌گوید این خرید توسط منطقه خبر خوبی برای عموم بود. تورهای راهنما در ملک Art Nouveau از اوایل سال 2023 آغاز خواهد شد. بروکسل همچنین امیدوار است که خانه و عمارت را دوباره گرد هم بیاورد، اگرچه مالک خانه دوم نیست.

او گفت: “روی ما این است که این دو ساختمان را به هم وصل کنیم. هنوز مدتی طول می کشد. اما وقتی می توانید رویاپردازی کنید، می توانید آن را انجام دهید.”

جواهر آرت نوو

بارون ون ایتولد، دیپلمات و مشاور سابق پادشاه لئوپولد دوم، ویکتور هورتا را مأمور طراحی خانه در پایان قرن نوزدهم، زمانی که جنبش هنر نو در مراحل ابتدایی خود بود، داد.

از نظر چیدمان داخلی، توزیع نور و استفاده از مصالح رنگی، به یکی از زیباترین آثار معمار تبدیل شد.

در سال 1885، ون ایتولده به عنوان مدیر ایالت آزاد کنگو منصوب شد. او برای تعیین مرزهای این سرزمین با فرانسه، بریتانیای کبیر و پرتغال مذاکره کرد و بعداً بر نمایشگاه استعماری در تروورن نظارت کرد.

در داخل خانه اشاراتی به کنگو وجود دارد که هورتا از مصالح و نقوش مستعمره سابق استفاده کرده است. در تالار، موزاییکی دارای تاک‌هایی است که از میان آن می‌گذرند و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی برگ‌ها و ساقه‌های گل را به تصویر می‌کشند. اتاق ناهارخوری دیوارهای وافل دار خود را به رنگ های اخرایی، سبز و قهوه ای حفظ کرده است که گیاهان، فیل ها و ستاره های دریایی را به تصویر می کشد.

مرکز تفسیر هنر نو برنامه ریزی شده است

دفتر Van Eetvelde

وزیر فدرال Karine Lalieux (PS)، مسئول Beliris، صندوقی که پول خرید را تامین کرد، گفت: “این به ساختمان جان تازه ای می بخشد. این مرکز یک مرکز تفسیر برای Art Nouveau فراهم می کند.”

رودی وروورت، وزیر بروکسل، رئیس جمهور بروکسل، گفت: «بدون شک افتتاح برنامه ریزی شده آن به روی عموم، دارایی بیشتری برای جذب گردشگران و بازدیدکنندگان به ما خواهد داد.تصویر بالا مرکز).

با نامگذاری سال 2023 به عنوان سال هنر نو، افتتاح دفتر van Eetvelde سنگ بنای پیشنهاد میراث بروکسل خواهد بود. این هتل به دیگر جواهرات معماری باز برای عموم، هتل سولوای، ​​مزون کوچی و هتل هانون می پیوندد.

اسمت (تصویر بالا سمت راست) افزود: بروکسل پایتخت جهانی هنر نو است. این خرید در راستای استراتژی و جاه طلبی ما برای تقویت موقعیت خود و دادن ظاهر بین المللی تر به بروکسل است.

عکس ها: دفتر حسن نیت ارائه شده از پاسکال اسمت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *