تصادفات بیشتر مربوط به موتور سواران جوان: “آنها خطرات را نمی بینند”

اکثریت جوانان هنوز از دوچرخه استفاده می کنند، اما تعداد فزاینده ای از نوجوانان بین 16 تا 19 سال موتور سیکلت می خرند. در شش ماهه اول سال، 606 حادثه رانندگی با راکبان موتورسیکلت بین 16 تا 19 سال رخ داده است، در حالی که “فقط” 433 تصادف دوچرخه.

استف ویلمز از موسسه VIAS می گوید: “بیشتر تصادفات پسران را درگیر می کند. آنها اغلب خطری را نمی بینند، به خصوص زمانی که به سرعت های بالاتر می رسند.” 90 درصد تصادفات مربوط به سایر رانندگان یا افراد دیگر نیست.

موتور سیکلت های بیشتری دستکاری می شوند تا سرعت بیش از 45 کیلومتر در ساعت را داشته باشند. گائتانو بوترا از منطقه پلیس محلی در Kampenhout توضیح می دهد: “اگر ما چنین وسیله نقلیه ای پیدا کنیم، در واقع در مورد یک موتورسیکلت صحبت می کنیم. این به گواهینامه رانندگی دیگری نیاز دارد. ما موتور سواری را توقیف می کنیم، در حالی که مالک باید در دادگاه حاضر شود.” ، Steenokkerzeel و Zemst.

کارشناسان می گویند که موتور سیکلت به دلیل کرونا محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا اتوبوس ها و ترامواهای شلوغ جایگزین خوبی نبودند. در عین حال، خودروهای دست دوم به دلیل قیمت بالای انرژی، بیمه نامه های گران قیمت و زمان انتظار طولانی، دیگر جایگزین آشکاری نیستند.

“امروزه می توانید یک موتور سیکلت دست دوم از 1000 یورو بخرید، در مقایسه با 1750 موتور جدید. این ارزان تر از یک دوچرخه الکترونیکی است که کمتر از 2000 یورو پیدا نمی کنید. از سال 2019، ما شاهد 75 هستیم. هاجو بیکمن، کارشناس حمل‌ونقل VRT می‌گوید: افزایش درصدی در موپدهای دست دوم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *