“من رئیس جمهور لعنتی هستم”: ترامپ در 6 ژانویه 2021 سعی کرد با ماشین خود را به ساختمان کنگره برساند.

بر اساس شهادتی که روز سه شنبه به کنگره ارائه شد، دونالد ترامپ وقتی از آنها خواست تا در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره راهپیمایی کنند و سپس به دنبال سوار شدن پشت فرمان ماشین برای پیوستن به آنها شد، می دانست که برخی از حامیانش مسلح هستند.

کسیدی هاچینسون، یکی از همکاران سابق کاخ سفید، در این روز که دموکراسی آمریکایی به لرزه درآمد، در برابر یک کمیته پارلمانی اقدامات خاص رئیس جمهور سابق را فاش کرد.

به گفته این زن جوان، دونالد ترامپ سعی کرد چرخ ماشین ریاست جمهوری را از دست یک پلیس سرویس مخفی بگیرد تا با حامیانش که به سمت کنگره راهپیمایی می کردند تا مانع از تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری شوند، درگیر شود.

“مرا به کاپیتول ببر”

بر اساس اظهاراتی که معاون رئیس دفتر رئیس جمهور به کسیدی هاچینسون گزارش داد، او ظاهراً در تلاش برای گرفتن یقه پلیس گفت: “من رئیس جمهور لعنتی هستم، همین الان مرا به کاپیتول ببرید.”

پلیس پاسخ می داد: “آقا، باید دستت را از روی فرمان بردارید، ما می رویم” به کاخ سفید.

این زن جوان که در چند قدمی دفتر بیضی شکل کار می‌کرد، همچنین جزئیات نگران‌کننده‌ای درباره آنچه که مدیران اجرایی آمریکایی از خشونت‌هایی که در آستانه «6 ژانویه» آماده می‌شد، ارائه کرد.

از جمله گفت‌وگوی او با مارک میدوز، رئیس دفتر دونالد ترامپ، چهار روز قبل از حمله به کنگره آمریکا. او گفت: «ممکن است در 6 ژانویه واقعاً خیلی بد شود.

او در شهادتی گفت: «آن شب، یادم می‌آید برای اولین بار در مورد اتفاقی که می‌توانست در 6 ژانویه 2021 رخ دهد، ترس و وحشت داشتم.

“آسیب زدن”

در این روز سرد ژانویه، هزاران نفر از حامیان دونالد ترامپ در واشنگتن گرد هم آمدند تا نتیجه انتخابات را که توسط میلیاردر جمهوری خواه شکست خورده محکوم کنند.

کمیته پارلمانی روز سه شنبه فاش کرد که چندین نفر در این جریان انسانی به شدت مسلح بودند، اطلاعاتی که در آن زمان به دونالد ترامپ مخابره شد.

خانم هاچینسون که از کنگره فاصله گرفته بود، گفت: “من به هیچ وجه آنها مسلح نیستند، آنها اینجا نیستند تا به من صدمه بزنند.” سحابی ترامپ در برابر کمیسیون تحقیق مجلس

این کمیسیون نزدیک به یک سال است که بیش از 1000 شاهد از جمله دو فرزند رئیس جمهور سابق را استماع کرده و 140000 سند را برای روشن کردن مانورهای دقیق دونالد ترامپ قبل، در حین و بعد از این رویداد که موج شوک جهانی را به همراه داشت، پوست اندازی کرده است.

سس کچاپ روی دیوار

این ۹ مقام منتخب – هفت دموکرات و دو جمهوری‌خواه که توسط حزبشان رد شده‌اند – دونالد ترامپ و اطرافیانش را متهم می‌کنند که در قلب یک “تلاش برای کودتا” قرار دارند.

آنها با حمایت از ویدئوها و توصیفات، در طول ماه ژوئن فشار وارد شده توسط میلیاردر را از همه طرف برای ماندن در قدرت، تا زمان حمله به ساختمان کنگره توسط حامیانش شرح دادند.

بر اساس شهادت روز سه شنبه، اپیزود لیموزین ریاست جمهوری تنها طغیان خشونت توسط دونالد ترامپ در دوره ای نبود که وی تلاش کرد نتیجه انتخابات را باطل کند.

کسیدی هاچینسون همچنین به روز اول دسامبر 2020 اشاره کرد که بیل بار وزیر دادگستری آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد که «تقلب» را برای بی اعتبار کردن پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری کافی ندانسته است. او گفت که میلیاردر سپس یک بشقاب چینی را روی زمین پرتاب کرد و سس کچاپ را روی دیواری در کاخ سفید پرتاب کرد.

دونالد ترامپ که آشکارا با ایده نامزدی ریاست جمهوری در سال 2024 معاشقه می کند، تمام این افشاگری ها را به شدت محکوم کرد.

او در مجموعه ای از پست ها در شبکه اجتماعی Truth Social خود گفت: “این پیچ خورده و اشتباه است، درست مانند همه کارهای کمیسیون.”

نشان از شکاف سیاسی عمیقی که آمریکا را از هم جدا می‌کند، حزب او که دونالد ترامپ هنوز با مشت آهنین آن را کنترل می‌کند، قبلاً قول داده است که اگر بخواهد کنترل مجلس نمایندگان را در اواسط سال جاری میلادی به دست بگیرد، نتیجه‌گیری‌های این کمیسیون را به خاک بسپارد. انتخابات دوره قانونگذاری در ماه نوامبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *