موزه آفریقا چندین نمایشگاه تبلیغاتی استعماری را از دید عموم حذف می کند

موزه آفریقا در تروورن چندین مجسمه متعلق به دوران استعمار را از مسیر تور خود خواهد برد.

مجسمه‌ها که در حال حاضر در بخش مقدماتی موزه که تبلیغات استعماری را زیر سوال می‌برد، به نمایش گذاشته شده‌اند، از 7 اوت، مجسمه‌ها به منطقه‌ای منتقل می‌شوند که فقط با تورهای راهنما قابل دسترسی است.

انبار مجسمه ها، اینستالیشن در ابتدای تور بازدیدکنندگان در اتاقی در طبقه پایین، در سال 2018 برای بازگشایی موزه ایجاد شد.

ایده این بود که نشان دهنده نوعی انبار باشد که تمام مجسمه‌هایی را که آفریقا را به شکلی کلیشه‌ای نشان می‌دهند، در خود جای دهد و از مستعمره بلژیکی کنگو و بنیان‌گذاران آن تجلیل کند.

مجسمه هایی که در کنار هم قرار گرفتند با هدف “بازسازی تبلیغات استعماری و تحریک گفت و گو در مورد بازنمایی دیگری، نژادپرستی و استعمار” بودند، اما برخی از این مجموعه به عنوان نژادپرستانه انتقاد کردند.

این موزه که امسال 125 سالگی خود را جشن می گیرد، اکنون قضاوت می کند که نصب مجسمه ها “شفافیت ندارد” و “به طور غیرارادی ادامه می دهد تا به نمایش منفی آفریقا کمک کند”.

بنابراین بخش اول موزه به طور کامل مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. مجسمه‌ها در مکانی «محرمانه‌تر» قرار می‌گیرند که در صورت تمایل کسانی که بازدیدکنندگان را هدایت می‌کنند، می‌توان به تاریخچه موزه و نمایندگی کنگو در طول تورهای راهنما با عمق بیشتری پرداخت.

راهنماها تصمیم خواهند گرفت که آیا این مجسمه ها را در بازدید خود ادغام کنند یا خیر. بسیاری به ما گفته اند که این کار را خواهند کرد. مجسمه ها خارج از این تورهای راهنما قابل مشاهده نخواهند بود.

فضای آزاد شده در عوض به نمایشگاه های موقت اختصاص داده خواهد شد. مورد بعدی که در اوایل سال 2024 افتتاح می شود، بر تحقیق در مورد منشاء اشیاء موجود در مجموعه های موزه متمرکز خواهد بود.

موزه تاکید کرد که سایر “نمایش های منفی استعمار” در نمایشگاه دائمی باقی خواهند ماند اما با اطلاعاتی که زمینه را به همراه توضیحات بیشتر ارائه می دهد، همراه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *