موسسه خیریه بی خانمان DoucheFlux پروژه مسکن را برای اکثر آسیب پذیران راه اندازی می کند

یک انجمن غیرانتفاعی مستقر در بروکسل به نام DoucheFlux اولین پروژه مسکن خود را با حمایت کمیسیون مشترک جامعه منطقه و یک مرجع مسکن اجتماعی راه اندازی کرده است.

DoucheFlux، که در زمینه کمک به بی خانمان ها فعال است، با هدف ارائه مسکن فوری به افراد بی خانمان آسیب پذیر، همراه با مشاوره متناسب با نیازهای آنها، می باشد.

ساختمان جدید در Rue de Laeken توسط یکی از 24 مالک مشترک DoucheFlux در دسترس قرار گرفت و دفاتر انجمن را به اضافه پنج آپارتمان استودیویی در خود جای خواهد داد.

پروژه مسکن توسط یک تیم چند رشته ای که شامل مددکاران اجتماعی، روانشناسان و کارشناسان کاهش خطر اعتیاد به مواد مخدر است، پشتیبانی می شود.

آنها با هم امیدوارند حمایت فردی، فشرده و شخصی را برای تسهیل شمول اجتماعی برای این آسیب پذیرترین افراد، علاوه بر ارتقای بهبودی آنها و کمک به آنها برای دستیابی به خودمختاری از طریق بازگشت پایدار به مسکن سنتی، فراهم کنند.

به گفته آلن مارون، وزیر اقدام اجتماعی بروکسل، تعداد افرادی که از طریق پروژه های Housing First از سال 2019 تاکنون سه برابر شده است و به 290 نفر در سال جاری رسیده است.

مارون گفت: «این روش اول مسکن، که با حل مشکل مسکن شروع می شود، ارتباط خود را ثابت کرده است.

اسکان اضطراری فواید خود را دارد اما چیزی را حل نمی کند. از این رو، نیاز به ادامه بهبود کیفیت پذیرایی و در عین حال اصرار بر کمک به مسکن و گسترش تعداد واحدهای مسکونی موجود از طریق طرح‌های مسکن اول است.»

اما یافتن مسکن در دسترس در بروکسل یک مشکل بزرگ است.

مارون، با اشاره به اینکه اجاره بها در حال افزایش است یا اساساً مقرون به صرفه نیست، و مالکان خصوصی «انگیزه‌ای» برای اجاره به افراد آسیب‌پذیر ندارند، گفت: «ما در حال ساخت‌وسازهای زیادی هستیم، اما مشکل مقرون به صرفه بودن و دسترسی اجتماعی است.

Laurent d’Ursel، یکی از بنیانگذاران DoucheFlux، می‌گوید یکی دیگر از راه‌های کاوش در بروکسل با بحران مسکن مقرون‌به‌صرفه، تعداد ساختمان‌های خالی در شهر است.

DoucheFlux در سال 2011 پس از ملاقاتی بین ساکنان بروکسل و بی خانمان ها تأسیس شد. در مواجهه با کمبود شدید دوش‌ها و خشک‌شویی‌های مقرون‌به‌صرفه در بروکسل، داوطلبان تصمیم گرفتند فضایی پویا، دلپذیر و قابل دسترس را باز کنند که در آن مردم ساکن در خیابان‌ها بتوانند کرامت خود را بازیابند – با شروع بهداشت.

پس از پنج سال و 2 میلیون یورو حمایت خصوصی، مرکز روزانه DoucheFlux درهای خود را در سال 2017 افتتاح کرد و پس از آن در مارس 2020 یک پناهگاه ترانزیت برای محافظت از زنان بی خانمانی که جایی برای ماندن در طول قرنطینه نداشتند، راه اندازی شد.

به گفته آژانس بلگا، این پروژه مسکن سومین ابتکار بزرگ این خیریه است و آنها را به ششمین اپراتور Housing First در پایتخت تبدیل می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *