بروکسل پروپرته مسئول خودکشی یکی از کارگرانش بود

بروکسل پروپرته، آژانس پاکیزگی منطقه ای، توسط دادگاه بروکسل مسئول خودکشی یکی از کارگرانش شناخته شد.

گفته می شود که این کارمند توسط یک سرپرست مورد آزار و اذیت قرار گرفته است که پس از آن از یک شرکت دیگر به آنجا منتقل شده بود، جایی که گفته می شد او مظنون به اظهارات نژادپرستانه است.

این کارمند که DF نامیده می شود، از سال 1992 برای Bruxelles-Propreté کار می کرد و در سال 2016 پس از چندین سال آزار و اذیت مداوم از سوی مافوق خود، به نام ML، با خودکشی درگذشت.

بروکسل پروپرته پس از مجرم شناخته شدن به قتل غیرعمد به جریمه 36000 یورویی تعلیقی محکوم شد.

این یکی از اولین بارهایی است که یک کارفرما به قتل عمد محکوم می شود، برای فردی که در خارج از محل کار خودکشی کرده است، هم به دلیل وخامت شرایط کار و هم به دلیل اینکه کارفرما برای پاسخ به درخواست کمک کارگر اقدامی انجام نداده است. ” آنتوان شومه، وکیل خانواده قربانی به RTL گفت.

این آژانس همچنین به دلیل عدم اقدام با علم به اینکه کارمندش در معرض خطر جدی قرار دارد و به دلیل کوتاهی در اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از آزار و اذیت این کارمند و سایر کارگران توسط همان سرپرست، به سهل انگاری محکوم شد. .

دادگاه در محکومیت بروکسل پروپرته از زبان تند استفاده کرد و ثابت کرد که این ناظر حتی در رفتار خشونت‌آمیز و آزاردهنده‌اش «به دلیل رضایت سلسله مراتب خود» تشویق شده است.

قاضی خاطرنشان کرد که مدیریت بروکسل پروپرته “از رفاه کارکنان خود غفلت کرده است” و “هیچ کاری برای گوش دادن به آنها و کمک به آنها به طور مشخص انجام نشده است”.

در رابطه با مرگ د.ف، دادگاه در نظر گرفت که در حالی که خودکشی «یک عمل کاملاً شخصی» است، خودکشی مرد «مستقیماً به دنبال احضاریه صورت می‌گیرد. [from his employer] بیاید و خودش را توضیح دهد» و اینکه در نامه خداحافظی او به تماس با وکیلش که در پرونده آزار و اذیت او وکالت کرده است، اشاره شده است، اگر اتفاقی برای او بیفتد.

این پرونده می تواند یک سابقه قانونی در مورد آزار و اذیت در محل کار و عدم مداخله مدیریت برای جلوگیری از آن ایجاد کند.

Chomé گفت: “این یک علامت هشدار است که وضعیت خشونت یا آزار و اذیت در محل کار نشان دهنده واکنش کارفرما است.”

اگر او این کار را انجام ندهد، ممکن است به قتل عمد، حمله غیرعمد و ضرب و جرح یا عدم کمک به فردی در خطر محکوم شود.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *