میت رامنی می گوید: تهدید هسته ای روسیه: پوتین قبلاً ثابت کرده است که قادر به تصمیم گیری های غیرمنطقی و خود ویرانگر است.

از زمان آغاز حمله به اوکراین، خطر دیدن ولادیمیر پوتین در حال ساخت سلاح هسته ای افزایش یافته است. هم وزیر خارجه روسیه و هم سفیر او در ایالات متحده هشدار داده اند که وضعیت کنونی اوکراین ممکن است به حمله هسته ای منجر شود. “آنها با ادعای اینکه روسیه در حال آماده سازی تسلیحات خود است، هشدار در مورد خطر “جدی” تشدید تنش هسته ای و اعلام “قوانین کمی باقی مانده است”، عمدا شمشیر نهایی را به صدا درآورده اند.میت رامنی در متنی که نیویورک تایمز منتشر کرد، معتقد است.خود ولادیمیر پوتین گفته است که سلاح هایی دارد که مخالفانش ندارند و در صورت لزوم از آنها استفاده خواهد کرد.این سناتور ادامه می‌دهد که به یاد می‌آورد که حتی رئیس سیا در مورد احتمال استفاده آقای پوتین از سلاح هسته‌ای تاکتیکی هشدار داده است.

اگر هیچ چیزی نشان دهنده یک تهدید قریب الوقوع نباشد، میت رامنی معتقد است که ایالات متحده باید آماده باشد. این نیز نظر هنری کیسینجر وزیر امور خارجه سابق است که به گفته وی باید این تهدید را در نظر گرفت. ما باید غیرقابل تصور را تصور کنیم، به ویژه اینکه چگونه می توانیم از نظر نظامی و اقتصادی به چنین تغییر لرزه ای در زمین ژئوپلیتیک جهانی پاسخ دهیم. میت رامنی می گوید.

روسیه را به شکست سوق دهید

جمهوری خواه، که قبلاً در سال 2012 روسیه را “بزرگترین دشمن ژئوپلیتیکی ایالات متحده” می دانست، از ما دعوت می کند تا در مورد چگونگی واکنش فکر کنیم. “با توجه به بزرگی عواقب یک حمله هسته‌ای، گزینه‌های بالقوه ما هم از سوی رهبران ما و هم از سوی شهروندان آمریکایی شایسته بررسی است.»

آقای پوتین با حمله به اوکراین قبلاً ثابت کرده است که می‌تواند تصمیم‌های غیرمنطقی و خود ویرانگر بگیرد. اگر در اوکراین شکست بخورد، نه تنها در رسیدن به آرزوی زندگی‌اش شکست می‌خورد، یعنی چیزی را که به‌عنوان «بزرگ‌ترین» می‌داند، معکوس خواهد کرد. فاجعه ژئوپلیتیک قرن بیستم – فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی – اما او همچنین روسیه را به عنوان یک قدرت بزرگ برای همیشه کاهش خواهد داد و انگیزه جدیدی به مخالفان خود خواهد داد.کاندیدای سابق ریاست جمهوری تحلیل می کند.

میت رامنی معتقد است که اختلافات داخلی احتمالی که پوتین ممکن است با آن روبرو شود نیز عامل مهمی است. آنها می توانند به رهبر روسیه اجازه دهند خود را متقاعد کند ایالات متحده و غرب دلیل حمله او به اوکراین هستند و تبلیغاتی که او برای توجیه این تهاجم غیراخلاقی انجام داد از همان ابتدا درست بود.

پس چه باید کرد؟ به گفته این سناتور جمهوری خواه، ما نباید ارائه تسلیحات و حمایت از اوکراین را متوقف کنیم. ادامه ندادن به حمایت از اوکراین به معنای پرداختن به آدمخوار است که ما را آخرین بار بخورد. اگر آقای پوتین یا هر قدرت هسته ای دیگری بتواند بدون مجازات حمله کند و تحت سلطه خود درآورد، اوکراین اولین پیروزی او خواهد بود.میت رامنی هشدار می‌دهد: «به ناچار، دوستان و متحدان ما توسط قدرت‌های هسته‌ای گستاخ و مستبد بلعیده می‌شوند، که نتیجه آن تغییر اساسی نظم جهانی خواهد بود».

به گفته وی، راه حل این است که به اوکراین تمام حمایت هایی که برای دفاع از خود و پیروزی نیاز دارد، ادامه دهیم. “موفقیت‌های نظامی او می‌تواند آقای پوتین را مجبور به ترک اوکراین یا موافقت با آتش‌بس قابل قبول برای مردم اوکراین کند. کنترل او بر رسانه های روسی ممکن است به او اجازه دهد تا شکست را به روایتی در خانه تبدیل کند.”

چندین گزینه در مواجهه با سلاح های هسته ای

اگر یک پوتین متوهم و متوهم به جای آن از سلاح هسته‌ای استفاده کند – چه از طریق حمله تاکتیکی یا استفاده از یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین – ما چندین گزینه پیش رو داریم.میت رامنی ادامه می دهد.

علاوه بر پاسخ هسته ای، نامزد سابق ریاست جمهوری توضیح می دهد که ناتو می تواند در درگیری مداخله کند و “به طور بالقوه ارتش در حال مبارزه روسیه را از بین ببرد”. ما می‌توانیم چین و هر کشور دیگری را در برابر انتخابی قرار دهیم که جورج دبلیو بوش پس از یازده سپتامبر به دنیا داد: یا با ما هستید یا با روسیه – نمی‌توانید با ما باشید.“، او نیز ارائه می دهد.

جمهوریخواه همچنین از اعمال تحریم های اقتصادی قابل توجهی حمایت می کند. هر کشوری که تصمیم بگیرد پس از چنین خشم روابط خود را با روسیه حفظ کند، خود به یک منحرف جهانی تبدیل خواهد شد. بخشی یا تمام اقتصاد آن از اقتصاد ایالات متحده و متحدان ما قطع خواهد شد.»آقای رامنی می‌گوید که می‌پذیرد که تأثیر آن بر اقتصادهای غربی می‌تواند قابل توجه باشد، اما تأثیر آن بر اقتصاد روسیه و هم‌سفران آن بسیار بدتر خواهد بود. “این در نهایت می تواند یک آرماگدون اقتصادی باشد، اما به مراتب بهتر از یک آرماگدون هسته ای است.”

پاسخ‌های بالقوه به چنین اقدام شنیع و ژئوپلیتیکی منحرف‌کننده‌ای مانند حمله هسته‌ای باید به طور بهینه طراحی شود و از حمایت متحدان ما در ناتو برخوردار باشد. پوتین و همدستانش نباید شک داشته باشند که پاسخ ما به چنین تباهی ویرانگر خواهد بود.، او نتیجه می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *