«در حال حاضر اعمال الزام واکسیناسیون برای مراقبین غیرممکن است»

طبق گزارش KCE (مرکز فدرال تخصص مراقبت های بهداشتی) در مورد پرستاران شاغل در مراقبت های ویژه، تقریباً نیمی از پرستاران فرانسوی زبان می خواهند شغل خود را تغییر دهند یا استعفا دهند. این مورد آرنو بروینیل، دانشجوی دکترای بهداشت عمومی برای ULB و یکی از نویسندگان گزارش است که دو ماه پیش مراقبت های ویژه را ترک کرد. “همیشه از کارم ناراضی بودممردی که از یک فرصت حرفه ای نیز بهره برد، توضیح می دهد.

به گفته وی، چندین عامل توضیح دهنده تعداد زیاد پرستاران والونی است که می خواهند شغل خود را تغییر دهند: شرایط کاری و محیطی که مدیریت روزانه آن دشوار است، تعادل بین زندگی حرفه ای و شخصی، ساعات ناخوشایند…»همه این عناصر هستند که در کنار هم قرار می گیرند و در مقطعی تصمیم می گیرند که مراقبت های ویژه را ترک کنند. اغلب با اکراه، او ادامه می دهد.

خطر فرسودگی شغلی نیز بسیار وجود دارد: همه‌گیری این پدیده را تشدید کرده است و این میزان اکنون در والونیا از 50 درصد فراتر رفته است، بسیار بیشتر از آن سوی مرز زبانی. “این نتایج بسته به منطقه تفاوت قابل توجهی دارد. این نتایج در جنوب نسبت به شمال کشور بیشتر است.”آرنو بروینیل می گوید. “مهمترین عامل محیط کار است: این امر به شدت بر خطر فرسودگی شغلی و قصد ترک حرفه تأثیر می گذارد.در همین راستا است که کار در سال های آینده را ضروری می داند.“محیط کار عنصری است که ما باید روی آن بازی کنیم. این محیط بسیار بسیار گسترده است و ما باید سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم پرستاران را حفظ کنیم.”.

نزدیک به 75 درصد از پرستاران نیز از حقوق خود که بسیار کم تلقی می شود، شکایت دارند. “فقط این نیست: حجم کار، آیا مراقبت با کیفیت انجام می دهیم… فکر می کنم این نیز یکی از معیارهای مهم است.”. این گزارش همچنین یک برنامه عملیاتی برای مسحور کردن دوباره این حرفه پیشنهاد می‌کند:همانطور که گفتیم محیط کار به صورت جهانی. شناخت بهتر، اعلام سختی، حقوق بهتر…».

تعهد واکسیناسیون، سوخت روی آتش

دانشجوی دکتری بهداشت عمومی نیز در مورد الزام واکسیناسیون صحبت کرد. حتی اگر واکسیناسیون را چه برای مراقبین و چه برای کل جامعه ضروری می داند، آرنو بروینیل الزام مراقبین را غیرممکن می داند. وی گفت: “در شرایط فعلی، با زمان بندی و خستگی عاطفی، اعمال آن در حال حاضر غیرممکن است. ما آزادی عمل نداریم که بتوانیم پرستارانی را که به دلیل واکسینه نشدن استعفا می دادند، جبران کنیم. ما این گزینه را نداریم. او معتقد است، با یادآوری اینکه تعداد مراقبین بر کیفیت مراقبت تاثیر می گذارد. مشکل همیشه همین تحریم ها باقی خواهد ماند. پرستار کمبود آموزش را تقبیح می کند، که بیش از هر چیز به مراقبانی اشاره می کند که مایل به واکسینه شدن نیستند.

به گفته وی، برای آرام شدن اوضاع باید رای به تعویق افتاد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *